Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Duabhuset.....Är det ngt att ha?

Featured Replies

Publicerat

Är i full färd med att bygga styckbod. Det jag behöver är en köttkvarn samt en bandsåg. Köttkvarnen hade jag tänkt köpa på Nima för 4500 inkl.moms(den vet jag är bra) och sågen letar jag efter nån begagnad. Men så fick jag se att på Duabhuset har dom en såg med kvarn som drivs via drivaxeln. Detta är ju maskinen för mig :wink: två maskiner i en är ju alldeles perfekt och priset är drygt 2600 inkl.moms(ni har säkert sett annonser i jakttidningarna på denna "tingest". Effekten är 0,75kw(Nimas 1000kw och Granngårdens lilla är på 0,37kw) så långt verkar ju allt bra.........Men hur är det i verkligheten? Vad har ni för erfarenheter av denna maskin eller av Duabhuset? Säljer dom vettiga saker eller enbart skräp? Jag kommer inte att använda det dagligen utan det handlar om ca 10-12 grisar/år, lite nöt lamm och vilt. Ös på med allt ni vet. Tack på förhand

Publicerat

Vi har 2 separata maskiner. Annars får ni stå intill varandra om bägge kör samtidigt och det låter bökigt tycker jag. :sad:

Publicerat
  • Författare

Kommer bara att vara jag som grejar.....det är inget jaktlag inblandat. Detta kommer att vara min privata styckbod där jag styckar för husbehov samt kommer att åta mig lite styckningsuppdrag

Publicerat
  • Författare

Ingen som har nån erfarenhet av sågen?