Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa Handladdningsset

Featured Replies

Publicerat

Nu är jag less på det här, jag har ringt runt i butikerna och jag som har en 308win ska ju ha mycket fabriksladdat att välja mellan. Det är dock inte fallet, jag vill ha möjlighet att kunna välja och testa olika kulor.

Nu orkar jag inte längre och ska beställa ett sett, jag har kikat på detta:

Press:

https://www.torsbohandels.com/art_1213005

Verktyg:

https://www.torsbohandels.com/art_1214001

Vad är det mer? Kulor och hylsor förstår jag man kan beställa på nätet utan att det blir svindyr frakt, men krut och tändhattar räknas som farligt gods va?

Vad har jag nu missat?

Med det där settet, verktyget, kulor, hylsor, krut och tändhattar så kommer jag har det som behövs? en laddingshandbok kanske, nån som kan rekkomendera en bra?

Publicerat

Samma set som jag har :) Helnöjd med mitt. Köp normas laddbok till i börja med. När du känner att du vill uppgradera nått så köper du den delen du saknar :)

Publicerat

Ser väl ok ut!

När jag köpte mitt set så medföljde speers laddmanual. Sen har ju norma sina laddata på hemsidan. Dessa klarar du dig en stund på, annars är det väl bara att googla på böcker typ den Norska laddeboken.

Du kommer att vilja komplettera med: Hylssvarv(fast det kanske var med i paketet!?), kulutdragare/kulhammare, ultraljudstvätt(för rena hylsor), hylstumlare(för att få lyster på hylsorna) div kemikalier för rengörning och polering. Sen kan det vara bra med en tändhattsätes brotch. Skjutmått och ev micrometer. Nästan ett måste med en kronograf så du har ett hum om hur du laddar!

Köp 2 hylshållare så slipper du flytta runt mellan verktygen! Kan bli rätt irriterande att hålla på och skifta.

Publicerat
  • Författare

Det låter bra, normas 202 krut är vad jag förstår normalt ett bra krut till 308win?

Sen har jag tänkt beställa:

Älg och kron

Räv, bäver och rå

Övning, pappälg och toppfågel

Hornady .30 165 Grain Interbond - 100-pack

Hornady .30 155 Grain A-Max - 100-Pack

Lapua Kula .30 8,0g 123 Grains FMJ - 100-pack

Tänkt testa dessa och se om dom kan prestera i min bössa, annars får jag kika på andra alternativ. :)

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Fan vad jag aldrig kan bestämma mig :P

Det sett som jag tidigare kollat på tycker jag blir för mycket pengar på en gång.

Nu har jag snöat in på detta sett, blir att beställa ikväll om det inte är någon som tycker jag kommer slänga pengarna i sjön.

fb302012938119629.jpg

Publicerat

jag skulle aldrig köpa en alupress själv.

Publicerat
  • Författare

Det hade jag missat att det var. Då får jag nog leta vidare.

Publicerat
  • Författare

Bättre?

db30201234538cbcf.jpg

Publicerat

Bättre?

db30201234538cbcf.jpg

Ja :)

Vad ska du jaga med kulorna?

Publicerat
  • Författare

Tänkt ha till räv, eventuellt rå och om man ska skjuta lite på 300 :) Verkar vara en kula med rätt bra egenskaper på längre håll och som ger bra effekt. Någon uppfattning?

Publicerat
  • Författare

Ja eftersom xxl öppnar imorgon här i stan så tänkte jag hänga på låset och shoppa lite. Bland annat så blir det att köpa tändhattar ifrån federal och om dom har normas krut. Vilka olika sorter bör man ha hemma om man laddar 308win?

Federal 210 large rifle hade jag tänkt köpa några askar, sen normas 202 och 203b. Vad mer? Om det är nå bra priser så bunkrar jag gärna upp :)

Publicerat
  • Författare

Xxl tog 289 för en burk av normas krut. Tyvärr hade dom inte fått in tändhattar imorsse men dom skulle få in under dagen så det blir att åka dit efter jobbet.