Publicerat September 26, 201213 yr Vilken kula använder ni till 308, använder ni olika kulor till olika vilt?
Publicerat September 26, 201213 yr Har vulkan 11,7 nu, när dem är slut ligger det en ask 12gram mega o väntar. Sen ska barnes ttsx testas! Vulkan har funkat till det rådjur jag skjutit iaf! Att använda olika kulor tycker jag mest blir krångligt. Möjligtvis ha en billig kula med typ samma vikt för räv Mm.
Publicerat September 26, 201213 yr Vilken kula använder ni till 308, använder ni olika kulor till olika vilt? Lapua Mega 12 g. Jag har en Howa 1500 och dessa två trivs väldigt bra ihop. Skjuter inom femkronan på 100m med den kombon. Har också testat Sako Hammerhead och Super Hammerhead (tror det är 11,7g) men då sprider den mer, något mer än en snusdosa. Samma kula till allt som är lovligt /M
Publicerat September 30, 201213 yr winchester power max bonded 150 grain (9,7 gram) den fäller allt från älg,rådjur,räv är riktigt nöjd med den,
Publicerat September 30, 201213 yr 123 gr Lapua FMJ till pappersälgen och Lapua Mega 150 gr till bävern. Samskjuter så bra att jag inte behöver ändra kikarsiktet något.
Publicerat September 30, 201213 yr Kör med Hornady Interbond 165gr. jag får bra precision i min Blaser och i min förra Remingtonbössa. Skottverkan har jag inget att anmärka på. har skjutit mest dov å rå och någon gris med den. Har även provat Nosler Accubond 180gr med bra skottverkan men fick inte till precisionen med den i Remingtonen. //D
Publicerat September 30, 201213 yr En snygg kula. Federal Premium, Trophy Bonded Bear Claw 165 grain.