Publicerat September 26, 201213 yr Ska ladda upp lite helmantel till min 9,3x62. Kör idag med norma oryx 18,5g fabriksladdade. Köpte pressen i sommras. Någon som har ett bra precept på att få dessa att skjuta något så när lika, jag använder Normas 204, mag CCI, 15g och skjuts från en Blaser. Tack på förhand. //Erik
Publicerat September 28, 201213 yr N204??? låter som ett väldigt trögt krut till 15g i 9,3x62 kolla normas hemsida och välj ett krut som finns med, allra hels om du inte laddat så mycket. min sköt som en gud med 60grs N202 och 15g norma HM. (kanske inte är en bra startladdning) Välj vilket krut du skall ha och införskaffa en laddmanual från den tillverkaren, finns inte den krutsorten med välj då en som finns med och är provad av tillverkaren för den kalibern med den kulvikten. Titta i laddmanualen, följ den, prova dej fram nerifrån och öka sakta stegvis. Överskrid aldrig maxladdning. Det är det bästa rådet jag kan ge, ingen bössa är den andra lik. finns ingen underladdning som funkar i alla bössor. lycka till Jimmy