Publicerat September 28, 201213 yr Hej vad är fördelar och nackdelar av dessa kalibrar jämfört med 3006 eller 308an? mvh Dan
Publicerat September 28, 201213 yr De går fortare,bla. om det är en fördel eller nackdel är ju upp till användaren.............
Publicerat September 29, 201213 yr Wsmarna har en kort och tjock hylsa, något som ska ge bättre(jämnare?) tändning av krutladdningen vilket gynnar precisionen. 325an har korsat mina tankar några gånger, en nätt studsare för högvilt vore mycket trevligt!
Publicerat September 29, 201213 yr Funderade en stund på 325 då den kom men man vinner nog inte så mycket på att driva på 8 mm kulor i höga farter. Dom flesta är väl gjorda för lite mer lagom fart.
Publicerat September 29, 201213 yr Författare Fanns inte brownings blr i 325wsm tack för alla svar. det var BLR take down modellen som jag har i mina tankar också. jag är lite fundersam gällande kalibern 300 eller 325! jag har ett par 3006 , men får alltid som bäst träfbilder 2x större än min 6.5x55 och undrar om swm patronerna har bättre precision jämfört med 3006an.
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Jag har en T3 ss varmint i kal 300WSM och den skjuter riktigt bra tycker jag, sedan om det beror på kalibern eller vapnet låter jag vara osagt. Precisionen var i alla fall det som avgjorde mitt val av den studsaren trots den något bullriga kalibern..