Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

så typiskt vorsteh...

Featured Replies

Publicerat

Under färden hem från jakten så var jag tvungen att stanna till och slå en båge. Det tog väl 2 minuter och på den tiden hann hunden öppna ryggsäcken, ta ut en 700g korvring och smälla i sig den med både skinn och metallklämmor. Eftersom jag vet att han inte brukar tugga så noga, och att ett långt syntetiskt korvskinn i värsta fall kan ställa till det, så blev det en spyspruta hos vet.

Nu är han alltså inte så populär hundrackarn...

Publicerat

Du ska aldrig förvara mat i samma utrymme som en vorsteh och vända ryggen till för då försvinner den och det jä**igt snabbt. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup::tongue::whistling::rolleyes::lol:

Publicerat

Haha. Ena min lyckades som valp göra hål på en fodersäck när jag var i duschen. Såg ut som en pingisboll efteråt.

• 3 weeks later...
Publicerat

Gnäll inte över en korvastump eller nån fodersäck,min förra str.hår åt upp säkerhets bälten för över 20000:-

Publicerat

Haha lovar å inte gnälla igen för småsaker

Publicerat

Dom hundar jag haft genom åren har tuggat/försört aiit från jaktkläder till bil inredningar,uppstoppade djur,, horn trofeer, åtelmaterial.Tömt hundmatsäckar, jaktkompisars hundmat uppe till fjälls,listan kan göras hur lång som helst.

Publicerat

Min tuggade hål på fodersäcken då han och den låg i bakluckan påväg hem från affären. Tar väl ca 1 timme att göra den färden och det var så tyst och lugnt och skönt.... tills jag kom hem och förstod varför hunden hade varit så tyst :)

Min har även någon slags mani på att gräva sovgropar i soffan innan han lägger sig ner, någon annan som har ngt sådant? Är lite jobbigt då han försöker gräva i skinnsoffan.

Publicerat

jag läste nånstans att dom jävlarna var beroendeframkallande,instämmer, konstaterat att det är inte bara röka,brännvin o kvinnfolk.

• 4 weeks later...
Publicerat

Fan,fan,fan,helvetes jävlar,vorsther sen 25 år,men inte lärt sig nåt,e man senil ,eller?

Köpte välhängda bitar i köttaffären,lämna bildörren öppen,helvete,nu rök den middan ,frugan kommer å stypa mig(o hynna)

DÅ,ja,just då kommer det upp en bil på gårn,kompisen,(sen 50 år),hej vill du ha nyrökt havsöring??

"

• 2 weeks later...
Publicerat

Haha, tur man kan se charmen i dessa hundar. Efteråt alltså. :tongue:

Härhemma är det framförallt korthåret som snor mat. Men då han nu, efter en bilkrock i somras där han bröt armbågen och opererades, enbart är lös inomhus under viss uppsikt, så får han sällan tillfällen numera. Strävhåret är rätt respektfull i sina mattjuverier. Det går inte lägga en macka på kanten av köksbordet och gå ut, då ryker den. Men han skulle aldrig kliva upp på diskbänken eller liknande, till skillnad från korthåret. Där finns det inga "skrupler".

Publicerat

Samma uppfattning,Str.h kontra Kh.

Den gamla,Str.h var mycket finkänsligare när hon"stal",den jag har nu Kh.hon tar vad hon vill när hon vill,hon är mer lik en stridsvagn,men det beror nog mer på individen än sorten.