Publicerat September 28, 201213 yr Blaser 93/8 profesional ovh sauer 202 classic xt, båda med syntetkolv är två vapen jag snöat in mig på. Undrar nu vad de finns för för samt nackdelar med dessa vapen och vilken ni skulle valt utav dessa? Säger ni blaser så säg gärna också varför 8 framför 93 eller tvärt om.
Publicerat September 29, 201213 yr Detta påstår jag är ditt val. Båda är jättebra, bara din personliga smak avgör.
Publicerat September 29, 201213 yr Valde blaser framför 202 pga den klena förstocken då jag vill kunna skjuta med benstöd Fördelen för 202 är ju magasinet Fördelen för blaser är ju spänntagenten och raktepeteringen Ungefär samma pengar så det är smaken som avgör tycker jag
Publicerat September 29, 201213 yr Jag skulle valt sauer. Gillar inte blasers spänntagent och magasin. Har skjutit mycket med sauer och jag är nöjd med hur den fungerar. Är en av dom som älskar sauers säkring.
Publicerat September 29, 201213 yr Om du vill ha mer en en pipa eller kikare till bössan så är det Blaser som gäller finns bra vrid montage till sauer men då blir det minst lika dyrt som till Blasern Jag valde r8 för att den har magasin bättre tryck å är lite rejälare att hålla i
Publicerat September 29, 201213 yr Eftersom jag är Blaserägare så säger jag Blaser,, modell blir R8 bara för att den är en nyare modell. Har R93 själv och finner ingen anledning att byta till R8 men om man ska ska köpa nytt så skulle jag rekomendera R8. Blaser kommer att satsa mer på den eftersom det är deras nya! Löstagbart magasin är plus och minus, annars en kanon bössa. Som tidigare sagts så får personlig smak avgöra. Skulle du välja Sauer så är det säkert en kanonbössa det också men inte min melodi!
Publicerat September 29, 201213 yr Bara tipsa att om man hatar lösa magasin så är där en omställare på r8 som gör det till ej löstagbart
Publicerat September 29, 201213 yr Valde blaser framför 202 pga den klena förstocken då jag vill kunna skjuta med benstöd Fördelen för 202 är ju magasinet Fördelen för blaser är ju spänntagenten och raktepeteringen Ungefär samma pengar så det är smaken som avgör tycker jag Den klena förstocken är väl inget problem på syntetmodelerna?? Jag hade valt sauer alla dar i veckan!
Publicerat September 29, 201213 yr Kul tråd. Funderar själv i de banorna, är sjukt sugen på en Sauer 202 TD. Billigt? Nej men det är inte Blaser heller så det spelar mindre roll. Har snöat in på Sauern av många olika anledningar, en kan vara att det redan står två Sauer i mitt skåp. En 202 TD med en snabb o e grov pipa. två kikare o lite annat gott till. Tja, man kanske skulle börja spela på Lotto //
Publicerat September 29, 201213 yr Överlag tror jag men skall inte säga för mycket. För mig avgjordes det med fler plus till blaser så
Publicerat September 30, 201213 yr Blaser 93/8 profesional ovh sauer 202 classic xt, båda med syntetkolv är två vapen jag snöat in mig på. Undrar nu vad de finns för för samt nackdelar med dessa vapen och vilken ni skulle valt utav dessa? Om jag fått välja så skulle jag hellre haft en större vapengarderob så man slapp hållas med pipbytare..... Fördelen med Sauern är slutstycksgången Nackdelel lite pilligare att byta pipa på än Blaser och en sunkig infästning av förstocken Sauern har löst radmagasin Sauern kan använda en rad olika tillbehör och fästen Fördel Blaser är ett idiotsäkert pipbyte Nackdelen är en ganska fipplig känsla när man dra i spaken och att man är låst till Blaser fästen (iofs jävligt bra men jag är av princip emot ett allt för drivet "vi och bara vi") Blaser har fast 93 eller löst magasin 8 Det där med magasin är lite som dvärgarna i Gullivers resor - de som startade krig över vilken ände man ska äta ett ägg - big endian eller small endian.... Var och en får ha sina uppfattningar i frågan. /T