Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu börjar det på riktigt!

Featured Replies

Publicerat

Kom hem och fick se i min fasa att det ej ännu fanns en tråd om den riktiga rådjursjakten! Imorgon drar det igång och jag slipper ej ut förens ihelgen.... Men då ska tyskan få dra igång igen! Vi har varit ute och tränat lite och det funkar bra. Har drevtid på ca 20 minuter och de är precis så ja vill ha det. Har koll på passen och bössan är putsat, skotten inhandlade och radion och pejlen laddad. Månne man hinner ut en sväng imorgon efter skolan.

Publicerat

Jorå tagit ledigt imorgon :thumbsup:

tyvärr e ju nästa helg är ju vigd till "tysthet" i skogen inför älgjakten...

/P

Publicerat

Två halsband laddade för morgondagens övningar... ÄNTLIGEN 1/10!

Publicerat

Den som ändå hade en hund att jaga med imorgon, en krympling till Vorsteh är inte mycket att komma med, försökte få dottern att vara hund men det gick inte hem.

Publicerat

får köpa nya batterier till handenheten på den nya astron jäklar vad den sög ström i dag när jag testade halsbandets passform på taxen

Publicerat

Äntligen 1/10 :yes:

Och jag är på väg till jobbet :sick: :sick: Fy f*n vilket misslyckat liv man har :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Publicerat

Vi har varit ute och tränat lite och det funkar bra. Har drevtid på ca 20 minuter och de är precis så ja vill ha det. Har koll på passen och bössan är putsat, skotten inhandlade och radion och pejlen laddad. Månne man hinner ut en sväng imorgon efter skolan.

Menar du alltså att du släppt hund och tränat på drev innan den 1/10? Det är ju inte ok i mina ögon. Tyvärr verkar det finnas en tendens att detta ökar bland jägare.

Publicerat

Menar du alltså att du släppt hund och tränat på drev innan den 1/10? Det är ju inte ok i mina ögon. Tyvärr verkar det finnas en tendens att detta ökar bland jägare.

Har du tänkt på att de kanske jagade hare...

Publicerat

Dagens premiär kanske inte är något att skriva pm egentligen...

Släppte 10-månaders blandisen och hans bassetmamma, de började med att köra iväg en älgtjur. Därefter hittade lillskiten spår av en räv som blivit störd, han reste och drev räven i 400 meter då den gick i gryt. Väldigt nöjd med valpen som hade ett härligt, väl hörbart skall. Detta var lillens första stapplande steg på vägen mot en duglig jakthund!

Publicerat

Har du tänkt på att de kanske jagade hare...

Lät inte riktigt som harjakt...med tysk jaktterrier

Publicerat

Finns ju en uppsjö av andra djur man faktiskt får jaga med hund redan innan 1 Oktober.

Men visst låter det lite mistänkt... Dock tycker jag inte man skall dömma när man inte har mer detaljer än vi (åtminstone jag) har i ärendet!

Publicerat

så va 1/10 avklarad, Öland idag.

sågs 9 rå och 4 älgar, rätt märklig upplevelse när ko 2 lalvar och en tjur reser sig ur enbuskarna på 30m nere vid standängarna...

Sköt vi nått då...?

Jo.. en sten... :yes:

Bom alltså....

Va så mycket majsfält att det blev j-vligt svårt att få rådjuren ur dessa, annat än där det bara va nån meters skottlucka.

Publicerat

Min premiär ägnades åt att sätta upp rådjursautomater som jag byggt. Rådjuren tryckte för det spöregnade men i morgon ska jag ut en sväng.

Publicerat

Skulle ut och jaga rådjur med kompisens jättekortdrivande wachtel och min gamle tax som är är väldigt nära pension.

Wachteln sttötte iväg ett rådjur och taxen gick mest runt mina fötter.

Men jag kom hem med 4 st nötskrikor :thumbsup: .

Einar

Publicerat

På Åland får vi träna hundarna på rådjur från och med 1 september....

Publicerat

Jaha där ser man. Föds kiden tidigare hos er? Men Blomqvist var från "fastlandet" ;-) eller?

Publicerat

Min premiär ägnades åt att sätta upp rådjursautomater som jag byggt. Rådjuren tryckte för det spöregnade men i morgon ska jag ut en sväng.

Är det inte lite fuskigt att skjuta rådjur som kommer ur automater?

Vi andra måste ju jaga frilevande... :tongue:

Publicerat

ÄNTLIGEN! Det har man väntat på sen sista januari.

Blir att släppa taxen till helgen. Hoppas man får använda nya kombin :)

Publicerat
  • Författare

Ja e nog ålänning ja å. Undrar just ja om inga kricke e den ja tänker på. Idag vart de iaf två. Ja sköt ett smaldjur å en kamrat sköt en gammal seg get

Publicerat

Första gången ute idag me grannens drever, sköt mitt andra rådjur och första bock en spets. Den är hos svante uppstoppare nu :)

Publicerat

Första gången ute idag me grannens drever, sköt mitt andra rådjur och första bock en spets. Den är hos svante uppstoppare nu :)

Grattis :) Kul!
Publicerat

Gratulerar grabben! Första trofen förtjänar alltid en fin plats i hemmet även om den inte mäter guld.

Publicerat

tackar! va jävligt kul att få skjuta idag va ett tag sen jag ens sköt fågel :) kommer en lite story kanske i jaktdagboken :)