Publicerat September 30, 201213 yr Kom hem och fick se i min fasa att det ej ännu fanns en tråd om den riktiga rådjursjakten! Imorgon drar det igång och jag slipper ej ut förens ihelgen.... Men då ska tyskan få dra igång igen! Vi har varit ute och tränat lite och det funkar bra. Har drevtid på ca 20 minuter och de är precis så ja vill ha det. Har koll på passen och bössan är putsat, skotten inhandlade och radion och pejlen laddad. Månne man hinner ut en sväng imorgon efter skolan.
Publicerat September 30, 201213 yr Jorå tagit ledigt imorgon tyvärr e ju nästa helg är ju vigd till "tysthet" i skogen inför älgjakten... /P
Publicerat September 30, 201213 yr Den som ändå hade en hund att jaga med imorgon, en krympling till Vorsteh är inte mycket att komma med, försökte få dottern att vara hund men det gick inte hem.
Publicerat September 30, 201213 yr får köpa nya batterier till handenheten på den nya astron jäklar vad den sög ström i dag när jag testade halsbandets passform på taxen
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Äntligen 1/10 Och jag är på väg till jobbet :sick: Fy f*n vilket misslyckat liv man har :wallbash:
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Vi har varit ute och tränat lite och det funkar bra. Har drevtid på ca 20 minuter och de är precis så ja vill ha det. Har koll på passen och bössan är putsat, skotten inhandlade och radion och pejlen laddad. Månne man hinner ut en sväng imorgon efter skolan. Menar du alltså att du släppt hund och tränat på drev innan den 1/10? Det är ju inte ok i mina ögon. Tyvärr verkar det finnas en tendens att detta ökar bland jägare.
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Menar du alltså att du släppt hund och tränat på drev innan den 1/10? Det är ju inte ok i mina ögon. Tyvärr verkar det finnas en tendens att detta ökar bland jägare. Har du tänkt på att de kanske jagade hare...
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Dagens premiär kanske inte är något att skriva pm egentligen... Släppte 10-månaders blandisen och hans bassetmamma, de började med att köra iväg en älgtjur. Därefter hittade lillskiten spår av en räv som blivit störd, han reste och drev räven i 400 meter då den gick i gryt. Väldigt nöjd med valpen som hade ett härligt, väl hörbart skall. Detta var lillens första stapplande steg på vägen mot en duglig jakthund!
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Har du tänkt på att de kanske jagade hare... Lät inte riktigt som harjakt...med tysk jaktterrier
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Finns ju en uppsjö av andra djur man faktiskt får jaga med hund redan innan 1 Oktober. Men visst låter det lite mistänkt... Dock tycker jag inte man skall dömma när man inte har mer detaljer än vi (åtminstone jag) har i ärendet!
Publicerat Oktober 1, 201213 yr så va 1/10 avklarad, Öland idag. sågs 9 rå och 4 älgar, rätt märklig upplevelse när ko 2 lalvar och en tjur reser sig ur enbuskarna på 30m nere vid standängarna... Sköt vi nått då...? Jo.. en sten... Bom alltså.... Va så mycket majsfält att det blev j-vligt svårt att få rådjuren ur dessa, annat än där det bara va nån meters skottlucka.
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Min premiär ägnades åt att sätta upp rådjursautomater som jag byggt. Rådjuren tryckte för det spöregnade men i morgon ska jag ut en sväng.
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Skulle ut och jaga rådjur med kompisens jättekortdrivande wachtel och min gamle tax som är är väldigt nära pension. Wachteln sttötte iväg ett rådjur och taxen gick mest runt mina fötter. Men jag kom hem med 4 st nötskrikor . Einar
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Menar du alltså att du släppt hund och tränat på drev innan den 1/10? Det är ju inte ok i mina ögon. Tyvärr verkar det finnas en tendens att detta ökar bland jägare. På Åland får vi träna hundarna på rådjur från och med 1 september....
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Jaha där ser man. Föds kiden tidigare hos er? Men Blomqvist var från "fastlandet" ;-) eller?
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Min premiär ägnades åt att sätta upp rådjursautomater som jag byggt. Rådjuren tryckte för det spöregnade men i morgon ska jag ut en sväng. Är det inte lite fuskigt att skjuta rådjur som kommer ur automater? Vi andra måste ju jaga frilevande...
Publicerat Oktober 4, 201213 yr ÄNTLIGEN! Det har man väntat på sen sista januari. Blir att släppa taxen till helgen. Hoppas man får använda nya kombin
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Författare Ja e nog ålänning ja å. Undrar just ja om inga kricke e den ja tänker på. Idag vart de iaf två. Ja sköt ett smaldjur å en kamrat sköt en gammal seg get
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Första gången ute idag me grannens drever, sköt mitt andra rådjur och första bock en spets. Den är hos svante uppstoppare nu
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Första gången ute idag me grannens drever, sköt mitt andra rådjur och första bock en spets. Den är hos svante uppstoppare nu Grattis Kul!
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Gratulerar grabben! Första trofen förtjänar alltid en fin plats i hemmet även om den inte mäter guld.
Publicerat Oktober 6, 201213 yr tackar! va jävligt kul att få skjuta idag va ett tag sen jag ens sköt fågel kommer en lite story kanske i jaktdagboken