Publicerat Oktober 3, 201213 yr är det nån som vett nåra äldre typer av straight pull gevär är sugen på ett men har inte råd med ett nytt
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Finns nån äldre Mauser-modell med rak repetering. M66 tror jag... /Må
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Finns nån äldre Mauser-modell med rak repetering. M66 tror jag.../Må M66 har inte rakrepetering. Konvertionell repetering, bygger på samma princip som typ Merkel KR1. Fanns däremot en katastrofalt dålig Mauser M96 som var en rakrepeter men den bör man nog göra klokast i att inte beblanda sig med..... Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 3, 201213 yr M66 har inte rakrepetering. Konvertionell repetering, bygger på samma princip som typ Merkel KR1. Fanns däremot en katastrofalt dålig Mauser M96 som var en rakrepeter men den bör man nog göra klokast i att inte beblanda sig med..... Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 ja 96:an är då ingen hit direkt.... Annars är det väl en Schmidt-Rubin 1889 som torde vara det ultimata vapnet i klassen - något att visa de som tror att rakrepetering är en "nyhet". /T
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Heym sr30 är ju inte billigare, en beg blaser kan man hitta för 15000 med lite tur följer kikarsiktet med, någon panik försäljning
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Finns väl gott om rakrepeterade kulgevär. En del ärbäö i och för sig hemma byggen men om de inte har någon mystisk postolgreppsrepetering så har väl i princip varenda skidskyttegevär rakrepetering. Och där kan jag förstå det. Har du förlorat eller vunnit 2 sekunder efter 20 skott kan det vara skillnad på guld och att missa pallen. Vad två till 4 tiondelar gör för skillnad i jaktsammanhang kan jag inte svara på. Det får de som föredrar rakrepeter svara på...
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Nu vet tusan vad den heter ochschluss sonenfeldt något Tror det var en rakrepeter där man drog i pistolgreppet inte helt hundra kan ha fel
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Nu vet tusan vad den heter ochschluss sonenfeldt något Tror det var en rakrepeter där man drog i pistolgreppet inte helt hundra kan ha fel Sommer+Ockenfuss Griffrepetier. Utan att någon utmanare ens kunde skönjas vid horisonten vann den tävlingen "Världens fulaste jaktvapen alla kategorier" redan vid presentationen, en föga hedervärd titel som sedan dess varit trygg i dess ägo. -- Mats
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Hade en rakrepeterande Mauser som första bössa. Köpte den ny och hade den i en månad, efter tre månade på verkstaden utan att få ordning på utkastaren så skämdes Staffan löving så mycket så han köpte tillbaka den samt lite plåster på såren, och han är inte känd för att vara givmild mot nya jägare. Skitbössa
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Hade en rakrepeterande Mauser som första bössa. Köpte den ny och hade den i en månad, efter tre månade på verkstaden utan att få ordning på utkastaren så skämdes Staffan löving så mycket så han köpte tillbaka den samt lite plåster på såren, och han är inte känd för att vara givmild mot nya jägare. Skitbössa Det står en på jakt&friluftsgården utanför Lund, tror inte den blir dyr. /T
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Förstår inte hypen kring straight-pull, mekanismen verkar mer känslig för skit och den hundradel man vinner kan inte ge värde för de extra pengar man får betala.. Men visst, fräckt är det