Publicerat Oktober 3, 201213 yr Påkörd gris ikväll, inte mitt område men polis hade svårt att få tag på någon där. Alltid något men de blev inte mycke o hänga i granen.... Död sugga i diket. För ovanlighetens skull stod bilen kvar. Fan vilken trafik det va... Kollade bilen först och kunde konstatera att det va en stor gris. Stor gris och en helvetes trafik.. Själv i mörkret och släppa hund kändes inte så kul. Men det löste sig ju ändå.. Tråkigt att det va en spendragen sugga, 5 dragna, mjölk i ljuvren oxå. Levererade den till jakträttshavaren.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr synd på suggan :/ Du får va glad att du inte bor i sörmland, 12 viltolyckor ikväll :/ http://www.sn.se/nyheter/1.1568431
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Författare Visst är det synd på suggan. Denna olyckan va strax utanför samhället. Varit en hel del bök i trädgårdar där. Om kultingarna klarar sig så lär det bli mer problem med gräsmattor... Tydligen tredje grisolyckan på samma ställe dena veckan. Ur led är tiden dessutom.... polaren plockade upp en 3 kilos kulting häromdagen.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Urled är verkligen sant, en högdräktig stor sugga fastna på bild inatt... Skickat från min HTC Sensation Z710e
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Ja det vart tredje på precis samma ställe sen hadde vi en söder om handelsträdgårn på Måndag morgonen också det är väll ca 500meter norrut, skönt att du tog det jag va fan trött som ett helt ålderdomshem igår det är slitsamt att leta gris om nätterna