Publicerat Oktober 4, 201213 yr Kontaktmannen ringde vid 22.00 om en ensam stor gris som va påkörd precis i utkanten på grannbyn, möttes upp där en stund senare, kunde inget hitta på platsen. Regnade otroligt mycket just då, så vi satt sen i bilen o avvaktade en stund, när vi väl började drog båda hundarna i vind redan nere på vägen. Spårade ett par hundra meter, svårt o se om det va grisen, kom fram till en mindre granplantering där vi släppte kompisens jämte. Upptaget kom bara 50 meter ifrån oss, jag gick runt o passade medans kompisen gick på, vet i fan om jag lyckats skjuta med min hund i koppel.. Grisen flyttade en del i planteringen, så kom andre hundföraren ut till mig, hade svårt att få läge i tättingen, han tog då mitt pass o jag gick runt o släppte på även min hund. Stod fast o fint när det blev 2 hundar, så kom in på det direkt, så kom grisen i ett utfall efter hunden o stannade nån meter ifrån mig, så bara o avsluta Va en galt på ca 100 kilo, när jag tog ur den så va bäckenet trasigt, lite blodigt i ena baklåret men tror alla ben va hela.
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Författare Trasigt bäckenben är ju rätt tillräckligt! Jo det är det helt klart och dessutom en ganska vanlig skada vid trafikeftersök på gris verkar det som, har skjutit flera med liknande skador på eftersök sen det kom gris hit.
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Är ni inte rädda att släppa på en hund till,det är då skadorna brukar komma när hundarna taggar upp varandra.
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Man måste ju kunna avsluta också... Nu var det ju ett bra beslut som gjorde att de kom till skott, vad är problemet?
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Författare Dom 2 hundarna som va med nu har jagat ihop på gris vid flera tidigare tillfälle utan att gå på för hårt, så visste att det inte skulle va några problem, sen hade det egentligen inte behövts för o komma till avslut men alternativet hade varit gå med min hund till bilen innan jag gick på, så då va ju valet lätt Jagar ihop med en annan hund ibland som är jävligt feg själv, men som far rätt på grisarna om det är med en hund till, så det gäller ju o veta vilka hundar som fungerar att jaga ihop med.