Publicerat Oktober 4, 201213 yr Tuff hund. Kopplade på väldigt hög skärpa när björnen kom nära. Var det en plott den andra jycken man hör?
Publicerat Oktober 4, 201213 yr en kullbror till min foxhoundtik. Ok! Har du fått din att jaga björn också?
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Författare Tuff hund. Kopplade på väldigt hög skärpa när björnen kom nära. Var det en plott den andra jycken man hör? Jo, det var en plott. Ok! Har du fått din att jaga björn också? Jag har inte haft nån möjlighet ännu.
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Det där är en riktig hårding, är en kompis som äger han... Var med på det första riktiga björnjobbet han gjorde där min jämttik startade upp med björnen och han tog över, vi trodde det va en lillbjörn som träat och jag gick in för att stötta och gjorde så på ett hygge med tre meter högt sly och nån frötall här och var till sist va jag femton meter ifrån ståndskallet och ingen björn i nått träd där inte, vid ett tillfälle då surnade björnen till ordentligt på hunden och det var då vi insåg att det inte va lillbjörnen utan en betydligt större pjäs han jobba med på backen, jag backade ur lugnt och stilla då beväpningen bestod i en kopplad jämttik och en kniv.... Varför jämtiken va kopplad? jo hon skäller ej ihop med andra hundar och vi hade gått över några färska älgslag... Han körde även en annan björn som tiken min tog upp andra dagen på älgjakten tror det blev tio timmars jobb och nio mil för hunden.
Publicerat November 5, 201213 yr Det där är en riktig hårding, är en kompis som äger han... Var med på det första riktiga björnjobbet han gjorde där min jämttik startade upp med björnen och han tog över, vi trodde det va en lillbjörn som träat och jag gick in för att stötta och gjorde så på ett hygge med tre meter högt sly och nån frötall här och var till sist va jag femton meter ifrån ståndskallet och ingen björn i nått träd där inte, vid ett tillfälle då surnade björnen till ordentligt på hunden och det var då vi insåg att det inte va lillbjörnen utan en betydligt större pjäs han jobba med på backen, jag backade ur lugnt och stilla då beväpningen bestod i en kopplad jämttik och en kniv.... Varför jämtiken va kopplad? jo hon skäller ej ihop med andra hundar och vi hade gått över några färska älgslag... Han körde även en annan björn som tiken min tog upp andra dagen på älgjakten tror det blev tio timmars jobb och nio mil för hunden. Visst heter väl hunden ändå Max och kommer från Slaktar..."Rävhunden" har nog varit uppe i mer norr ut isf
Publicerat November 5, 201213 yr Författare Hunden hette Butcher medans "Slaktar" hade kvar den. Det är en kullbror till min tik.
Publicerat Juni 13, 201510 yr Någon som vet hur det gått för den här hunden sen? Om den gjort fler björnjobb. Hur går det för övriga kullsyskonen? Fredrikl hur har det gått för din tik?
Publicerat Juni 23, 201510 yr Författare Någon som vet hur det gått för den här hunden sen? Om den gjort fler björnjobb. Hur går det för övriga kullsyskonen? Fredrikl hur har det gått för din tik? Tjena, Jag har bara haft min tik på björn en gång och då var lite tveksam. Vi har för lite björn hör för att kunna jaga in en björnhund ordentligt.