Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Millet angle loc!?!

Featured Replies

Publicerat

Gjorde en djupdykning i "braatthalådan"! Där hittade jag ett par Millet Angle loc ringar i stål, 30mm.

Är det något att ha?

Ska byta kikare, och den har 30mm tub.

Verkar bara lite "fippligt" att montera dom, men det löses nog med en 30cm lång stålstav som oxå är 30mm.

Någon som har erfarenhet av dom fästena??

Publicerat

Det är skit enligt min mening, kvalificerad skit.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Det är skit enligt min mening, kvalificerad skit.

/Christian

Ok!

Av någon spec anledning?

Publicerat

Guggiga alu fästen med tveksam design och material val, men om du har förtroende för dem så kör på, det är lika bra att få det bekräftat det på egen hand.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Guggiga alu fästen med tveksam design och material val, men om du har förtroende för dem så kör på, det är lika bra att få det bekräftat det på egen hand.

/Christian

Alu fästen? Nä, stål är det i mina iaf..

Publicerat

Gjorde en djupdykning i "braatthalådan"! Där hittade jag ett par Millet Angle loc ringar i stål, 30mm.

Är det något att ha?

Ska byta kikare, och den har 30mm tub.

Verkar bara lite "fippligt" att montera dom, men det löses nog med en 30cm lång stålstav som oxå är 30mm.

Någon som har erfarenhet av dom fästena??

Har såna på min 9,3x62 skjutit 7-800 smällar inga som helst problem MEN det är många som tycker dom är skit.

Min personliga åsikt är att rätt monterade så funkar dom men däri ligger nog den största svagheten dom är besvärliga att montera och det finns tveklöst bättre alternativ så jag hade nog valt några andra ringar

Skall även tillägga att jag har inte monterat min kikare själv

Publicerat

Tänk efter vid montering, din stålstav är nog bra att ha som hjälp, dra fast dem men inte med våld så kan du använda dem.

Jag nyttjar inte mina Angle-loc längre annat än för reserv eller för att prova sätta lampa etc på vapen. Kör med Warne för det mesta och det är en annan känsla i dem.

Publicerat

Christian sa det som behövde sägas.

-- Mats

Publicerat

Ja, fast de är i stål, men junk är de likafast -_-

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat

Nja, skit är väl att ta i men som nån skrev så är de lite mer avancerade att montera med finesser som sällan avänds så det finns bättre allternativ men är de gratis och du har tid o ork att meka med dem så brukar de funka. Använd loctite o lås skruvarna till sidjusteringen när du hittat rätt, bara ett tipps.

Publicerat

'Avancerade' måhända...men de har på tok för små anliggningsytor och på tok för många punkter där det kan röra sig för att vara en vettig konstruktion. Men vill man dumsnåla på nåt så viktigt som kikarfästen... så, 'be my guest' :lol:

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat

Jag brukar rota runt lite i lådorna och sälja av sånt som bara ligger, har ett par Millet till Tikkaspår liggandes, och dom har fått ligga kvar i lådan just pga. av ingen annan ska behöva se skiten!

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har såna på min 9,3 dessutom sitter dom inte som dom ska. Ena klacken sitter på sniskan. Men jag har bränt runt 800 skott i år och har inte haft några som helst problem.