Publicerat Oktober 8, 201213 yr Tjena ,har en Pointer som är 5 år med de problemet att hon har svårt att trycka fast fåglarna. Duktig på att hitta fågel men när jag kommer fram så lättar dom på 30-40m. Jagar till 99% i skogen. Någon som har nått tips hur jag ska få hon "hetare"?
Publicerat Oktober 8, 201213 yr Tjena soder, har hunden alltid varit sån eller ? Tänk på att det dels är lövfällning nu och tack vare dålig föryngring mestadels gammelfågel som är klart svårare att komma till tals med.
Publicerat Oktober 8, 201213 yr Författare Det är andra hösten jag är ägare nu och tycker de va så ifjol också, ibland är hon ju klockren men överlag så är de dåliga stånd..
Publicerat Oktober 9, 201213 yr I skogen brukar det vara svårt att få annat än ripor att trycka ordentligt. Normalt så får du SPRINGA jämsides med hunden efter löpan . Skogsfågeljakt meed ståhund kräver unga ben. Särskilt på Tjädertupp .
Publicerat Oktober 9, 201213 yr Författare Fåglarna lättar oftast när jag kommer upp jämsides med hunden så de blir sällan nå löpning. Fick iaf skjuta en ripa på backen som tryckte 5m framför nosen idag..