Publicerat Oktober 8, 201213 yr Är trött på att riva sönder kläder mot grenar och frysa. Inte vart riktigt nöjd med något än förutom mina chevalierbrallor. Är sugen på något av ovanstående, är ganska (väldigt) frysen av mig därför sneglar jag på visent men vill inte att det blir otympligt. Erfarenheter av dessa? Nån som använder PRO Hunter på vintern?
Publicerat Oktober 9, 201213 yr Köp prohunter och ett bra underställ, typ http://www.woolpower.se/en/default.asp finns olika tjocka.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Jag kör med prohunter från ca 5 grader (om det är stillasittande) ner till -30. Det är en förvånade varm jacka i förhållande till tjockleken. Jag kör med lager på lager, och har med en flis i fall det blir kalt (typ under -20 eller länge stillasittandes). Det jag ser som negativt med jackan är att den tar mycket plats i en packning, samt att om man vistas länge i regn så vandrar vattnet in i jackan via ärm-sluten.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Författare Okej, verkar enhälligt pro som dominerar. Har du långa eller korta modellen?
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Jag kör med långa, och förstår inte alls poängen med att skapa en kort? Jag har aldrig i mitt liv tänkte tanken "hmm kanske det hade varit lite bättre om min jacka varit lite kortare..." Tror det är en tanke som är begränsad till gruppen tonårstjejer.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Författare Så sant, tänkte på rörlighet osv. Men då får jag se till att införskaffa den långa:) är du frysen av dig i övrigt och du tycker jackan värmer eller har du alltid "varm" Hur länge har du haft jackan?
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Jag har haft mitt Prohunter ställ i ett par år nu och är MÄKTA nöjd på alla plan. Med rätt underställ är det oslagbart. Skall givetvis vara den "långa" jackan.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Jag har också haft den i några år. Tror jag är ganska normalvarm och tycker inte om att frysa.