Publicerat Oktober 9, 201213 yr HELLE wind 85*25mm, Tulipwood, älghorn, 2 st svart vulkanfiber 1 mm, 1 st rött vulkanfiber 2 mm. Fler bilder kommer under resans gång.
Publicerat Oktober 13, 201213 yr Författare Hylsan klar till slidan, tillverkad av ett vp-rör. värmde ihop den med varmluftspistol och ett skruvstäd....blev faktiskt riktigt bra!
Publicerat Oktober 14, 201213 yr Författare Ser jätte bra ut, Fina former. Seved Tack Seved!Jag tog linjerna på skaftet efter utseendet på bladet!
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Det bladet vill gärna ha ett skaft som ser ut som ditt. Tillverkade själv ett skaft till ett dylikt blad för några år sedan och skaftformen landade bra nära den du valde.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Författare Slidan klar och ny-insmord. sen återstår bara den sista poleringen av både kniv och slida innan överlämning till min kära svåger nästa helg!
Publicerat Oktober 26, 201213 yr Ja du, om din svåger inte blir glad över den så får du ta mig fan å hänga upp´na i ögonfransarna och tving´na å blinka!
Publicerat Oktober 26, 201213 yr Författare Ja du, om din svåger inte blir glad över den så får du ta mig fan å hänga upp´na i ögonfransarna och tving´na å blinka! Haha...skrattar gott, det uttrycket kommer jag att använda . & Tack!