Publicerat Oktober 10, 201213 yr Hej! Jag har en fruktansvärt tråkig stock på min tikka som jag skulle vilja byta ut fram åt vårkanten. Utbudet på färdiga stockar till denna byssa är minst sagt skralt, har endast hittat kkc kolven som iofs skulle vara guld att införskaffa men avsaknaden på guld gör att det är svårt att motivera för la familia. Vad jag skulle vilja ha är en stock med reglerbart kindstöd alt hög kam. Jag har sett att många använder sig utav boyds stockar och jag var in på deras sida å kollade och hittade en som jag skulle kunna tänka mig, nämligen denna http://www.boydsguns...F-p/403-227.htm Den ser ut att ha det jag efterfrågar samt ett pris i min klass 54 $ pluss frakt och tull så borde jag klara mig en bit under 1000 lappen. Frågan är dock om det ens är möjligt? Har sökt runt på nätet och hittar bara bilder på denna stock på ruger plinkare, så om någon med lite vetskap om stockbyggen skulle vilja vara vänlig att slå fast/ur dessa tankar ur mitt lilla tjocka huvud vore jag mycket tacksam. Tanken är givetvis att köpa en blindstock som någon med kopiefräs får gå bananas på. Ska väl säga att det rör sig om en 30-06 Tacksam för inputs //Nylander
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Allt är väl möjligt och 690 har tacksamma former på lådan för att passa in då den är plan under med räta sidor så fixar man det snabbt och snyggt med en fräs. Sedan ska man ändå bädda systemet så krävs ingen 100% inpassning det som kan vara kritiskt är att få måttet mellan lås och underbeslag att stämma på ett snyggt sätt kolla måtten där stämmer det hyffsat är det ingen stor affär att passa in systemet. Jag har en 695 inpassad i en stock för Remington 700LA det stämmer faktiskt rätt bra så, kan du få den fräst för det krävs inte så storja justeringar för att passa in en 690.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Författare OK, låter bra det Lars. Då var det således fastslaget i huvudet att jag ska skaffa denna stock till tikkan. Någon på forumet som kör kopierfräs??
Publicerat Oktober 16, 201213 yr Författare Efter diskussioner med boyds så verkar detta inte som någon bra ide då stocken inte dimensionerats för kraftigare påfrestningar än cal. 22. Har tittat vidare på deras hemsida och fastnat för deras modeller som de kallar för Military och FT fjädrvikt tummhål. Military finns inte som blindkolv. Någon som har någon aning om vilken modell av de som finns i listan över märken som kräver minst modd för att passa på min tikka??? https://www.boydsgunstocks.com/SearchResults.asp?Search=military&Search.x=8&Search.y=13 FT finns som blindkolv men jag har ingen erfarenhet av tummhål, någon som kan förklara lite för och nackdelar. Tack //Nyllet
Publicerat Oktober 16, 201213 yr Nackdelar med tumhål: 1) Fult som stryk 2) Oergonomiskt 3) Fuuuuuuult! Fördelar: 1) Du har nåt att skylla på när du inte hinner skjuta passerande älgar 2) Du har nåt att skylla på när du inte hinner med löpskottet på älgbanan 3) Du kommer att bli ompysslad av frugan när du brutit tummen -- Mats
Publicerat Oktober 16, 201213 yr Författare Åh där var tummhålsalternativet ur världen... Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2