Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första älgen för Kelly :D

Featured Replies

Publicerat

I tisdags hände de, på morgnen innan regnet kom , hon fick upp en kviga precis vid gränsen till grannen, hon skalla på en 30 min innan hon kom förbi passskyttet i gångstånd så han kunde nipa till , detta är lycka det :)

Bilden är på skytten robin med byte och hund

Videon är när jag kommer fram till hunden före skytten

http://www.facebook.com/v/10151063630032051

vet inte om länken funkar här

post-2815-0-62955000-1349891095_thumb.jp

Publicerat

Mmm, länk till fejjan va kul... NOT!! Alla är inte medlem så någon film snutt på din hund bidde det inte...

Publicerat
  • Författare

Har ändrat så den ska vara public nu

Publicerat
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Omtyckt initiativ.. ovh fin hund med. Lät som en stolt husse!! :yes:
Publicerat

härligt :)

Publicerat

Grattis till skytten och kul när det lyckas för hunden. :thumbsup:

Jag fick bara se en bild på FB och det är väl bara för att jag inte är reggad antar jag.

Vad mager den ser ut runt halsen och över revbenen tycker jag om jag jämför med våra älgar. :ohmy:

Publicerat

Mmm, länk till fejjan va kul... NOT!! Alla är inte medlem så någon film snutt på din hund bidde det inte...

Så det finns någon till som inte är reggad på fb och jag som trodde att det bara var jag som inte var reggad på fb. :thumbsup::wink:

Publicerat

Grattis till skytten och kul när det lyckas för hunden. :thumbsup:

Jag fick bara se en bild på FB och det är väl bara för att jag inte är reggad antar jag.

Vad mager den ser ut runt halsen och över revbenen tycker jag om jag jämför med våra älgar. :ohmy:

Jag klickade i det svarta utanför bilden och då startade filmen, om det var en tillfällighet vet jag inte...

Publicerat

Jag klickade i det svarta utanför bilden och då startade filmen, om det var en tillfällighet vet jag inte...

Tack, det funkade för mig också nu men efter 2 gånger. :thumbsup:

Publicerat

Grattis till hundens första älg. Alltid lika kul.

Hur gammal är hon?

Publicerat

Hur gammal är hon?

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Grattis, första för hunden brukar bli ihågkommen!

Publicerat
  • Författare

Hur gammal är hon?

1,7 år :)

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Idag kom nr 2 en kalv ! :) Hon har haft 4-5 riktigt fina gångstånd/ståndskall denna helgen och förra ! Nu skulle en gris också sitta bra denna säsongen !

Publicerat
  • Författare

Jag måste bara få rätt på inkallningen , hon va efter en ko 3 timmar timmar idag helt omöjlig att få loss, till slut tröttna hon dock . Jag har provat belöna när hon kommer osv osv några andra tips ?

Publicerat

Jag måste bara få rätt på inkallningen , hon va efter en ko 3 timmar timmar idag helt omöjlig att få loss, till slut tröttna hon dock . Jag har provat belöna när hon kommer osv osv några andra tips ?

Ofta blir väl hundar mer envis efter att ett vilt har fällts för hunn :)

Publicerat

Ofta blir väl hundar mer envis efter att ett vilt har fällts för hunn :)

håller med tyvärr är mycket roligare att jaga en älg än att komma till husse tyvärr

Publicerat

håller med tyvärr är mycket roligare att jaga en älg än att komma till husse tyvärr

och hellre en hund som jagar än inte :) Inkallning ska man nog øva endel på innan man skjuter førsta kan ja tänka mig, ska førsøka mig på det med min jämte nu iaf
Publicerat

Jag också men igentligen är det bara plus utkanten om det lyckas med inkallning huvudsaken är att det är jaktlust i dom