Publicerat Oktober 11, 201213 yr Go Kväll! Är det någon som som har en Drift? Tror att det är något fel på min, har precis köpt en. Om någon nu har en så skulle jag tacka hjärtligast ifall du/ni skulle kunna ta ett foto med den inomhus så jag kan se kvalliten på fotot med era kameror. Jag har mailat billder till http://driftinnovation.com/ så får vi se vad dom säger. /Adde
Publicerat Oktober 11, 201213 yr E ju så j-la jobbigt, filma, konvertera och lägga upp.. Har rätt mycket material som jag inte orkat redigera. Sen är det så j-la bittert för när man laddar upp på nätet så sunkar kvalitén ned en hel del. Vad har du för inställningar? Hackar det? Eller är bara kvalitén usel? Mvh!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Jag har också Drift P1080 HD. I mörkare mijöer blir det inget vidare bra bild. På dagen blir det bra. Mvh John
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Kvalitén är usel tycker jag iaf. Om jag tar ett kort i badrummet där det är jäkligt ljust så är det liksom ingen skärpa alls
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Kan ni inte bara lägga upp ett foto i bra ljus så jag kan jämföra?
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare E ju så j-la jobbigt, filma, konvertera och lägga upp.. Har rätt mycket material som jag inte orkat redigera. Sen är det så j-la bittert för när man laddar upp på nätet så sunkar kvalitén ned en hel del. Vad har du för inställningar? Hackar det? Eller är bara kvalitén usel? Mvh! Nu har jag precis fått kameran så jag har inte filmat så mycket, Har bara testat att ändra upplösning och fipplat lite med Sun/LL funktionen. Filmar jag utomhus dagtid så är det väl skapligt, Och det hackar inte. Jag tycker iaf att jag borde kunna uppnå samma skärpa som med smartphonen eller?!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Har inte ens reflekterat över bildkvalitén, köpt den för att filma under jakt så tja.. Jag vet att jag fick fibbla lite med inställningarna innan jag fick det att funka bra. Sen har jag för mej att datorn inte gjorde kvalitén helt rättvis. Men nu funkar det helt okay.. Det sura är att man ledsnar på att redigera rätt fort. Försökte leka lite med slowmotion i Pinnacle men tappade hela klippet då, gick inte ångra.. Satt och kollade på andjakt nu iaf.. så kul att se hur man svingar på med bössan! Upptäckt att jag gör nog alla fel i boken när jag ska skjuta trut på långt håll.. följer, går fram, stannar, skjuter Några fina ankdubbléer vart med på film iaf! Mvh!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Har inte ens reflekterat över bildkvalitén, köpt den för att filma under jakt så tja.. Jag vet att jag fick fibbla lite med inställningarna innan jag fick det att funka bra. Sen har jag för mej att datorn inte gjorde kvalitén helt rättvis. Men nu funkar det helt okay.. Det sura är att man ledsnar på att redigera rätt fort. Försökte leka lite med slowmotion i Pinnacle men tappade hela klippet då, gick inte ångra.. Satt och kollade på andjakt nu iaf.. så kul att se hur man svingar på med bössan! Upptäckt att jag gör nog alla fel i boken när jag ska skjuta trut på långt håll.. följer, går fram, stannar, skjuter Några fina ankdubbléer vart med på film iaf! Mvh! Köpte min för att filma under jakt också, men det är ju roligt om man kan ha lite skärpa i bilden iaf, Kunde lika gärna tejpa fast min gamla mobiltelefon från 00 talet i pannan och filma med Får väl se vad dom säger på Driftinnovation ang bilderna jag maila till dom. /A
Publicerat Oktober 12, 201213 yr hur tycker ni ljudet är i filmerna..skickade tillbaka min nu..även om man har kameran på max så hörs nästan inget..tråkigt när man filma när hunden driver förbi och de hörs inte ens...dåligt skall i stövaren eller nå fel på kameran
Publicerat November 25, 201213 yr lämnade tillbaka drift 720 och provat 1080 men upplever kasst ljud..men med kameran som ser ut som en ficklampa och kostar ca 1000kr blir det grymt bra ljud.. ingen som provat extern mic till drift? http://www.actioncameras.se/varumarken/drift/drift-accessoarer?gclid=CPO57ZPK6rMCFUZ2cAodZhAAcA
Publicerat November 25, 201213 yr Ljudet är rätt kass men jag tror man måste fixa dit en extern mikrofon. Ska ned och riva i fjortisens lämnade rum, tror det ligger div mikrofoner där. Den är ju fuktskyddad osv så jag tror att de byggt in mikrofonen rätt rejält. Mvh!
Publicerat November 25, 201213 yr Ljudet är rätt kass men jag tror man måste fixa dit en extern mikrofon. Ska ned och riva i fjortisens lämnade rum, tror det ligger div mikrofoner där. Den är ju fuktskyddad osv så jag tror att de byggt in mikrofonen rätt rejält. Mvh! jo de kan ja förstå men när ja prova en kamera som ska vara något vattentät och kostar hälften som en drift där hörs ljudet klockrent och i mina drift hörs de som man spela in i en tom plåtburk efter 1m så få man skrika om de ska höras,,då tappa ja tjusningen med att filma.