Publicerat Juni 29, 200619 yr Hej Håller på med break in på en Remington 700 P. Har nu skjutit 22 skott med många timmars rengöring däremmellan... Problemet är en grop, eller fåra, tjock som ett kulspets-streck mitt på en bom. Fåran börjar ca 15mm in och slutar 2 mm innanför myningen. det tog idag ca 1h 45 min att feja all koppar ur fåran, iövrigt är pipan ren efter 2 vändor med Sweet och borste använd efter alla konsten regler. Skjuter Normas helmantel. Är detta ett fall för reklamation eller är det bara att bita ihop och feja vidare tills det slutar och mantla även där? Har träningsvärk i högerarmen
Publicerat Juni 29, 200619 yr Har du en djup reva i en bom på en helt nytt gevär så skulle jag nog försöka reklamera bössan. Om den endast mantlar lite extra på just det stället så tror jag du får problem med att göra en reklamtion med hänvisning till att koppar fastnar 15mm in i pipan under break-in.
Publicerat Juni 29, 200619 yr ...hur har du kommit fram till att det sitter en fåra i en av bommarna ? Har du borescope ?
Publicerat Juni 30, 200619 yr ...hur har du kommit fram till att det sitter en fåra i en av bommarna ? Har du borescope ? Eller är den stor som en potatisfåra :
Publicerat Juni 30, 200619 yr Japp, fåran syns med blotta ögat lätt. Den sitter längst ut vi myningen. Ska försöka att ta en bild med mantling och utan så kanske storleken framgår.