Publicerat Januari 3, 200521 yr Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven. Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ???
Publicerat Januari 3, 200521 yr Det är ett smidigt sätt att förvara patroner. Nära till hands och garanterat skrammelfritt. Uncle Mike har flera vettiga modeller!
Publicerat Januari 3, 200521 yr Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven.Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ??? Både ja och nej... se till att du inte glömmer ta av den efter en blöt dag, dom flesta binder fukt och jag behöver väl inte säga så mycket mer ?
Publicerat Januari 3, 200521 yr Författare Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven. Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ??? Både ja och nej... se till att du inte glömmer ta av den efter en blöt dag, dom flesta binder fukt och jag behöver väl inte säga så mycket mer ? Syntetstock Sako 75 ;D ;D
Publicerat Januari 3, 200521 yr Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven. Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ??? Både ja och nej... se till att du inte glömmer ta av den efter en blöt dag, dom flesta binder fukt och jag behöver väl inte säga så mycket mer ? Syntetstock Sako 75 ;D ;D Plastbössa...... Tupperware.. ;D
Publicerat Januari 4, 200521 yr Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven. Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ??? Både ja och nej... se till att du inte glömmer ta av den efter en blöt dag, dom flesta binder fukt och jag behöver väl inte säga så mycket mer ? Syntetstock Sako 75 ;D ;D Mmmmm.....plast, fina grejor det
Publicerat Januari 5, 200521 yr Har börjat att fundera på en patronhållare som man fäster på kolven. Det skulle vara ett smidigt sätt att transportera patronerna på under ex älgjakten..... eller ??? Någon som har erfarenhet av dessa......Bra som dåliga ??? Både ja och nej... se till att du inte glömmer ta av den efter en blöt dag, dom flesta binder fukt och jag behöver väl inte säga så mycket mer ? Syntetstock Sako 75 ;D ;D Mmmmm.....plast, fina grejor det jaaa, det är såååå naturligt... precis som en plastkasse
Publicerat Januari 5, 200521 yr Jag var sugen på ett kolvpatronhållare för ett antal år sedan men fick höra att det var en nackdelen om man jagar när det är lite kallare då kulbanan ändras om patronerna är riktigt kalla.
Publicerat Januari 5, 200521 yr Jag var sugen på ett kolvpatronhållare för ett antal år sedan men fick höra att det var en nackdelen om man jagar när det är lite kallare då kulbanan ändras om patronerna är riktigt kalla. Seriösa skyttar kontrollerar hur ammunitionen slår vid olika temperaturer, så det ska inte vara något problem. Dessutom ska det til riktigt låga temperaturer för att något ska hända.
Publicerat Januari 5, 200521 yr Jag var sugen på ett kolvpatronhållare för ett antal år sedan men fick höra att det var en nackdelen om man jagar när det är lite kallare då kulbanan ändras om patronerna är riktigt kalla. ?? Alla som jagar på vintern skjuter väl in bössan i dom temperaturer som man jagar i... och hur går det då man ammunitionen du har i magasinet ? själv ställer jag ut bössan och ammunitionen en timme innan jag åker upp till banan för att skjuta in den för vinterbruk... men det är jag det..
Publicerat Januari 5, 200521 yr Författare Jag var sugen på ett kolvpatronhållare för ett antal år sedan men fick höra att det var en nackdelen om man jagar när det är lite kallare då kulbanan ändras om patronerna är riktigt kalla. När tempen är samma som vid inskjutningen( eller varmare), låter jag magasinet vara i bössan. Är tempen kallare än vid inskjutningen har jag magasinet i handsken. Vid toppfågeljakt tror jag ändå inte kolvpatronhållare är speciellt lyckat. Men vid annan jakt som älg, rådjur m.m tror jag på detta, så jag har bestämt mig för att köpa en ;D
Publicerat Januari 6, 200521 yr Författare Plastbössa...... Tupperware.. ;Djaaa, det är såååå naturligt... precis som en plastkasse Ja du ser själv. Tupperware = kvalitet Plastkasse = Alla använder sig av dem och klarar sig inte utan dem ;D ;D ;D
Publicerat Januari 7, 200521 yr Plastbössa...... Tupperware.. ;D jaaa, det är såååå naturligt... precis som en plastkasse Ja du ser själv. Tupperware = kvalitet Plastkasse = Alla använder sig av dem och klarar sig inte utan dem ;D ;D ;D Och återfinns ofta i soptunnor och återvinningsstationer ;D ;D
Publicerat Januari 17, 200521 yr Jag har patronhållare på min tupprware kolv och det funkar perfekt vid toppjakt. Jag fick min av min 13årige son när jag fyllde 40. Min är elastisk med skydd över patronerna, jag fick göra ett litet hål för rembygeln bara.
Publicerat Januari 17, 200521 yr Jag har patronhållare på min tupprware kolv och det funkar perfekt vid toppjakt. Jag fick min av min 13årige son när jag fyllde 40. Min är elastisk med skydd över patronerna, jag fick göra ett litet hål för rembygeln bara. Ta en bild vetja med fin kameran
Publicerat Januari 17, 200521 yr Du kan ju filma din bössa med din fina videokamera och sätta in. ;D ;D ;D
Publicerat Januari 19, 200521 yr Tycker att det är mycket smidigt med patronhållare på bössan. Drillingen laddad för jakt med Uncle Mike´s hållare...
Publicerat Februari 15, 200521 yr Har en uncle mikes sen en par år på hagelbössan och den funkar bra när man inte ska bära bössan genom snår i remmen....då har jag i höst lagt den åt sidan sen ett halvdussin hagelpatroner lämnat mig utan att ha gjort livet surt för nån räv.(några tillfällen)