Publicerat Oktober 15, 201213 yr Undrar om nån känner till nån som lagar radioapparater? Har strul med min Genzo Royal o Hylte gav mig ett pris på reperationen som ligger strax under priset för en ny radio. Det är en fördel om verkstaden ligger i Skåne.
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Författare Har en kines som extraradio o som användes under älgkjakten. Problemet är att den har lite udda anslutning av momofon o snäcka o den som följde med radion var ingen höjdare. Om jag inte hittar nån som lagar apparaten till ett bättre pris blir det en ny...
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Har en kines som extraradio o som användes under älgkjakten. Problemet är att den har lite udda anslutning av momofon o snäcka o den som följde med radion var ingen höjdare. Om jag inte hittar nån som lagar apparaten till ett bättre pris blir det en ny... Prova att gå in till vilken radiohandlare som helst, som inte tillhör nån av de stora kedjorna. Nån med en liten repverkstad. Det är ju inte NASA-teknik vi talar om...
Publicerat November 13, 201213 yr Hej! Hur gammal är radio och vad är det för typ av fel? Enligt konsumentköplagen är säljaren skyldig att åtgärda alla (produktions-)fel i 3 år efter köpet kostnadsfritt. (Detta gäller dock enbart om du köpt radion som privatperson och inte om du köpt den som företag.) Som produktionsfel räknas i stort sett alla fel som uppstår under vanlig användning (dvs allt utom fel som uppstår pga vårdslöshet eller väsentlig avvikelse från medföljande manual och/eller sunt förnuft). Generellt har säljaren bevisbördan under de första 6 månaderna, därefter har köparen bevisbördan. Dock är köparens bevisbörda inte särskilt omfattande vilket följer av ovan resonemang.