Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räkna lo

Featured Replies

Publicerat

Gäller avståndskraven för lodjur om man ringar in 2 familjegrupper samma dag på ett avstånd som normalt ligger under kravgränsen?

Publicerat

Det vet vi i dagsläget inte eftersom föreskrifterna för inventering av lo håller på att göras om...

Publicerat
  • Författare

Hade ni något svar? Frågan har ju varit ute på remiss om era nyheter stämmer.... borde ni då inte kunna svara på frågan i mitt första inlägg?

Publicerat

Jo, den har varit ute på remiss men vi vet inte ännu vad man kommer att besluta.

Publicerat
  • Författare

Jo, den har varit ute på remiss men vi vet inte ännu vad man kommer att besluta.

Fanns det med i remissen eller har ni tagit upp frågan? Om ingen tagit upp det lär det ju inte komma med i beslutet....

Man måste ju inte veta beslutet för att göra en kvalificerad gissning och jag förmodar att du är rätt man att kunna göra just den gissningen och det utan att bli hängd om du råkar ha fel då det trots allt är en gissning.

Publicerat

Vi har påpekat det men jag törs nog inte gissa utgången. Ytterst beror detta på hur långt man är villiga att samordna inventeringsregelverket med Norge. För vår del finns ganska stora fördelar, men också nackdelar, med en samordning så långt som möjligt.

Publicerat
  • Författare

Vi har påpekat det men jag törs nog inte gissa utgången. Ytterst beror detta på hur långt man är villiga att samordna inventeringsregelverket med Norge. För vår del finns ganska stora fördelar, men också nackdelar, med en samordning så långt som möjligt.

Då får jag tacka för svaret.

Publicerat
  • Författare

Kom på en fråga till.... vad bygger avståndskriterierna på?

Om de t.ex. skulle baseras på tätheten på lodjurs revir i norr så är det ju ingen vågad gissning att tro att i söder med mer vilt så blir det underskattning i antal vilket leder till dålig tilldelning i förhållande till antal lodjur. Om man samtidigt har som mål att ha en adaptiv lokal förvaltning så blir det bara ett spel för galleriet då den lokala förvaltningen kommer baseras på felaktiga inventeringsresultat. Har för mig att SvJF kritiserat inventeringsmetoderna iof men har inte koll riktigt på vilket sätt....

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.