Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ryggsäck till toppfågeljakten?

Featured Replies

Publicerat

Toppfågeljakten närmar sig och jag behöver någon ryggsäck som man kan fästa vapnet på. Vad finns det för allternativ?

Har kikat lite på kuhdar-säcken men hittar ingen info på hemsidan.

Vad rekommenderar ni?

Publicerat

Jag har haft turen att ärva en gammal haglöfs säck som man kan fästa vapnet uppochner på säcken. Pipan sticker man bakom front fickan på säcken.

Publicerat
  • Författare

Någon som vet ifall kuhdar fortfarande är igång?

Hemsidan ser aningen förlegad ut http://www.kuhdar.has.it/ med tanke på att fritidsäcken har varit på gång i flera år

Publicerat
  • Författare

hur funkar vaude-ryggsäcken? med geväret alltså

Publicerat

Angående Kuhdar-säckarna så ringde jag dem (pojkarna Rönnblom) i December ifjol och de var då i full gång då. Telefonnummer finns ju på hemidan så det är bara att ringa. Själv skaffade jag dock en Fauna-säck som jag tyckte var en bra kompriss mellan trädskällarjakt och toppjakt. Lätt och fin och mycket enkelt uppbyggd. Väldigt skönt att få bära bössan mitt på ryggen! Är nöjd än så länge men har ju bara haft den till toppjakten än. Dock hade den begränsad lastkapacitet när man skulle proppa ner alla sina tjädertuppar samtidigt... ;D

Publicerat
  • Författare

Vilken av faunasäckarna köpte du? 10L?

Publicerat
Vilken av faunasäckarna köpte du? 10L?

En 20L är det. Fåglarna får man ha på utsidan i viltsäck, annars får man lätt med sig det man behöver för en jaktdag. Kompressionsremmar och annat modernt lullull kan man glömma. :)  Här är det enkelhet och lätthet som prioriterats, och det funkar tycker jag.

Publicerat
  • Författare

jag testar en vaude moose så får vi se hur det blir. har 14 dagars ångerrätt

Publicerat

jag använder skidskyttesele och axelväska. det funkar bra för mig.

Publicerat
  • Författare

snacka om att gå över ån för vatten. sprang in på lokala jaktaffärn och där hade dom den för samma pris men utan frakt då. bah!  ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Kom gärna med recension på vaudes bössfästarsystem sedan, har inte fattat hur det ska gå till och jag har ändå haft en av dem på prov. :)

Publicerat
  • Författare

Killen jag köpte den av har fått någon typ av beskrivning av sin leverantör som är på väg till mig. Ska se om det löser några frågetecken för som det är nu så fattar jag inget  :P.

Publicerat

Jag tror det rör sig om någon form av telekinesi eller möjligtvis att äta magneter i flera veckor innan man går ut på jakt.