Publicerat Oktober 18, 201213 yr Hej! Jag vet med mig att frågan har varit uppe tidigare, men kommer inte ihåg eller hittar svaret. Finns det någon som har en kombibössa och skjuter hagel med förstoring? Går det bra med 1,5ggr?
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Jag har en 1,5-5x20 på min kombi. Det blir ju inga supersnabba skott direkt men viltet faller som det skall så länge man inte underskattar avståndet. Inte optimalt men så är kombin i sig lite av en kompromiss.
Publicerat Oktober 18, 201213 yr 1,5-5 även här här, jag ser inga problem. Har tidigare provat 4-12 med tunt duplex och kan inte påstå att jag tyckte det var optimalt, men det gick. Det viktiga är ju att du kan skjuta rätt, alltså med båda ögonen öppna. -- Mats
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Jag har 1-6 på min kombi. Har oftast förstoringen på 1,5-2 och det går utmärkt att skjuta hagel med enl mig.
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Författare Om det är så det ser ut så ska nog även jag till att pröva det, jag måste bara se hur lågt jag kan få till ett montage så att jag får riktig anläggning.
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Författare Nja, det skulle vara med en sån neoprem då, för jag vill inte ställa till så att det inte fungerar utan. Jag kör med hak.
Publicerat Oktober 30, 201213 yr har en aimpoint micro på min kombi funkar skit bra med både kula och hagel. MVH
Publicerat November 2, 201213 yr Har använder 2 smala ringar som bägge är i främre delen av siktet. Som sitter direkt på spången. Fungerar kanon