Publicerat Oktober 18, 201213 yr Jag tänkte under gårdagen beställa en beretta a400 light men fick veta att sako inte kan leverera förrän i vinter någongång. Därför blir det kanske något annat, exempelvis benelli. Jag gillar säkringen i framkant på varbygeln vilket är standard på beretta samt benelli vinci. Finns det någon annan benelli som har den säkringsplaceringen? Visst kan jag vänja mig med annan placering men jag har svårt att se mig osäkra lika fort med säkring i bakkant.
Publicerat Oktober 18, 201213 yr - jag har en comfort, med säkring i bakre kanten på varbygeln, jo det tog lite träning, nej jag är inte långsam med att osäkra och lägga ann, om man inte har fröken fingrar som jag och storlek 7 i handskar så kommer det att vara ännu enklare. /Christian
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Haft några olika, alla med säkringen i bakkant, upplever att det är en ickefråga. Inte ens när jag jagade kanin med iller och hund upplevde jag det som något problem, gick fort nog att avsäkra.. Mvh!
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Författare Tack för svaren. ja det kanske är en ickefråga och jag vänjer mig kanske. Kollade på en beccacia igår men tyckte greppet hade konstig vinkel så jag knappt nådde avtryckaren. I övrigt gillade jag den skarpt. Smidig och lätt men inte vispig. Kollade också på berettas nya outlander. Den var rätt intressant. Kändes som min gamla urika vilken jag saknar. Billig dessutom. Det är inte lätt att välja.
Publicerat Oktober 21, 201213 yr på vår benelli nova är den i framkanten, tycker nästan bättre om den när den är där...