Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Billigt trijicon

Featured Replies

Publicerat

Letar efter ett 3-9x för mig själv i staterna men hittade detta 1-4x för bara 559$(kostar typ 765 överallt) så tänkte jag kunde dela med mig här fall nån var sugen.

http://www.riflescopes.webyshops.com/Brands/Trijicon-Accupoint-Rifle-Scopes/TRIJICON-AccuPoint-1-25-4x24-Riflescope-Green-Triangle-Reticle-TR21G

Vet dock inte hur pålitlig hemsidan är så skyll inte på mig om nåt går snett :wink:

Om nån skulle hitta ett 3-9x till mig för under 650 $ så får ni gärna hojta till :smile:

Publicerat
  • Författare

Uppdatering

Hittade ett trijicon 3-9x med bärnstenstriangel som var ett demoex på opticsplanet.com. Känns som jag chansar lite men inte sugen på att slösa pengar.

Den första notan hamnade på 562+ 53(frakt) = 615 $ vilket blev 4100 kr från mitt konto.

Borde komma under 6000 med tull sen iaf för ett kikarsikte som kostar 9000 i svensk butik.

Återkommer med mer uppdateringar sen när jag fått det.

Publicerat

Du vet vad som gäller angående privatimporterade Trijicon nuförtiden va!? Risken finns att du inte får serva siktet ens om du skickar det direkt till fabrik i USA. Tritiumampullen räcker i ca 15 år...sen står du där med ett sikte utan belysning (men 15 år är ju lång tid...slit och släng ;) )

http://www.hundforar...n AccuPoint.pdf

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Du vet vad som gäller angående privatimporterade Trijicon nuförtiden va!? Risken finns att du inte får serva siktet ens om du skickar det direkt till fabrik i USA. Tritiumampullen räcker i ca 15 år...sen står du där med ett sikte utan belysning (men 15 år är ju lång tid...slit och släng ;) )

http://www.hundforar...n AccuPoint.pdf

Visste jag inte... Men det är klart nånting ska man ju få för de extra 3-4 tusen man betalar i Sverige. Verkar det inte som informationsbladet mest är riktat mot personer som säljer importsikten för vinst och inte till dem som endast vill ha det till eget bruk?

Nu är det dock redan betalt och personligen ser jag inget fel med att göra på detta viset, ett påslag på 30-40 % tycker jag är orimligt. Och Sverige får ju sin del i form av tullavgift.

Publicerat

Dagbelysning har du fastän batteriet ger upp.

Publicerat

Helt rätt...fast det är inte ett batteri som tar slut ;-)

Publicerat
  • Författare

Av någon outgrundlig anledning med exportregler och bla bla bla blev min order canceled.

Bara att leta vidare igen, men känns lite surt, var riktigt nöjd med det priset jag fick...

Publicerat

Told you so! ;)

Publicerat

Helt rätt...fast det är inte ett batteri som tar slut ;-)

..det lilla kärnkraftverket..
Publicerat

...Mr Fusion... ;-)

Publicerat
  • Författare

Har nu en kompis som ska till USA och för att vara exakt till Miami. Nån som vet nån bra affär som säljer sikten där? Den ända jag hittat var basspro.com men där ville de ha 775$ för ett sikte... Kanske ändå värt? Hur funkar det med tull numera, känns som alla säger lite olika?

Börjar bli trött på att leta efter sikte det finns för många alternativ :P.

Mina alternativ ser ut såhär:

1)Vänta och beställa från USA tills man hittar ett billigt. Betala frakt och tull och i slutändan landar det runt 6000kr.

2)Köpa det i USA och ta hem det på flyget, utan tull går det på runt 5000 kr med risk att få tulla och få det för 7000kr.

3)Eftersom jag är från Halmstad där venatio finns, så känner jag en som jobbar där. Har pratat med han och kan få 20% billigare av han = 7200

4)Skita i allt lägga ner jakten för gott, börja med balett.

Publicerat

Har beställt alla mina gluggar från elkridge.

kolla på http://4scopes.com/accupoint_3-9x40.htm

Allt har gått lätt och smidigt!

Publicerat
  • Författare

Har beställt alla mina gluggar från elkridge.

kolla på http://4scopes.com/a...oint_3-9x40.htm

Allt har gått lätt och smidigt!

Blir nog där tillsist, vill helst ha de lite billigare så letar litet till

Edit: Nöjd med dina trijicon btw? Inte krånglat eller så?

Publicerat

Inget har krånglat. Jag är helt nöjd med gluggarna.

Fin klarhet och jättefin belysning.

Dessutom beställde jag dem när dollarn var nere kring sex kronor (första gluggen i maj 2008, de andra i april-maj 2011)

Visst visst, många resonerar som så att man får mer för samma pengar om man köper beggat tyskt. Och jag är kanske böjd att hålla med.

Men summa summarum - jag har fått tre funkisgluggar för samma peng som en sjysst swarre.

Det enda jag stör mig lite på är just det som grabbarna ovan säger: OM nånting skiter sig, så är det i princip ogörligt att greja med garantier osv.

Nu har det inte varit aktuellt, men tanken OM....

Publicerat

Deras sida (elkridge) är nog en av de fulare på nätet, så man får lätt för sig att de ska vara oseriösa.

Men de skickar siktet samma dag de får ordern. Fick mina kikare hem till postombudet på ca 10 arbetsdagar.

Tull och moms får man ofta betala via FedEx-meddelande på telefonen någon dag innan man får paketet.

Ibland har man tur och paketet slinker genom systemet utan tull och moms, men det är inget man ska räkna med.

Du hamnar hyfsat nära ditt faktiska pris (kikare+frakt+tull+moms) om du tar kikarens pris i SEK och multiplicerar med 1,3.

Publicerat

Har nu en kompis som ska till USA och för att vara exakt till Miami. Nån som vet nån bra affär som säljer sikten där? Den ända jag hittat var basspro.com men där ville de ha 775$ för ett sikte... Kanske ändå värt? Hur funkar det med tull numera, känns som alla säger lite olika?

Börjar bli trött på att leta efter sikte det finns för många alternativ :P.

Mina alternativ ser ut såhär:

1)Vänta och beställa från USA tills man hittar ett billigt. Betala frakt och tull och i slutändan landar det runt 6000kr.

2)Köpa det i USA och ta hem det på flyget, utan tull går det på runt 5000 kr med risk att få tulla och få det för 7000kr.

3)Eftersom jag är från Halmstad där venatio finns, så känner jag en som jobbar där. Har pratat med han och kan få 20% billigare av han = 7200

4)Skita i allt lägga ner jakten för gott, börja med balett.

Nu vet jag inte riktigt hur lagligt detta är och vill ju inte uppvigla till något :smile: men om din polare köper ett sikte åt dig i Staterna så kanske han kan skicka det till dig via posten därifrån. Ett privat paket, en gåva. Så kanske man slipper tull, moms mm.

Publicerat

Gråimport och olagligt

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ok har inte hittat nåt billigt trijicon och har bestämt mig att det kanske är dumt att köpa ett mellanklass sikte, när man nästan kan få ett begagnat belyst zeiss för samma pris. Så funderar på ett billigt men bra utan belysning, typ Zeiss conquest, bushnell elite eller begagnat Zeiss classic. Blir det behov för belyst så köper jag ett dyrt senare. Tänker jag rätt?

Publicerat

Vakar du mkt räv/gris så skulle jag tveklöst rekomendera belyst.

Publicerat

Skippa conquest-tanken.

För 7000 kronor (typ så som du hade fått betala för en ny trijicon hem i lådan) så får du en fin tysk Zeiss begagnad.

Visst är det fint som snus med belysning, framförallt gillar jag trijicons liiiiiiilla nätta punkt, men du klarar dig utan med bra optik.

Publicerat
  • Författare

Nä jag vakar inget nu. Skulle väl säga att det är 50 % chans att det blir grisvak i framtiden men hur det ska bedrivas isåfall har jag ingen aning om. Nä blir en Zeiss conquest för 4500 från Sverige med leopold standard montage och ringar. Äntligen bestämt mig, blir jag inte nöjd får de väl bli ett dyrare sen om behov finns