Publicerat Oktober 20, 201213 yr Släppte på ön idag vid 08.30 och hon snurrade på och började skälla lite. Fågel givetvis. Hade förhoppningar om att hon skulle träffa älg där då det är gott om dom. Men tydligen fanns det mer fågel. Orre överallt där man går. Ett par ggr skällde hon bara till ett par skall och då har jag lärt mig att det är fågel. Men då efter en stund så började hon skälla mer intensivt precis som hon gör här hemma då vi träffar på älg. Men det tog bara en minut så slutade hon skälla. Gick vidare och nåra halvdana skall här å där på fågel. Sen kom samma intensiva skall igen efter en stund. Men slutade efter ca en minut. Då var hon närmare ca 100 m och då jag gick närmare så sprang hon runt å kikade i topp på träden Förmodligen var den första kontakten fågel det med. Men så ett kort tag efter det så började hon skälla igen på ca 300 m och jag både såg på gps:en och hörde att det rörde sig bortåt. Nåra skall här å där med korta tysta stunder. Sen skällde hon igen lite grann på ca 800 m men tystnade sen. Fågel har hon aldrig förföljt så det kändes mer som nåt fyrfota hon skällde och i och med att det stod still en stund så lär det ju ha vart en älg som sprang ifrån henne då den lessnade. Hade det vart hare/räv/rådjur eller annat så hade hon ju aldrig stått still å skällt. Kan pluggen ha släppt lite nu så hon fattar att älgen är i skogen och inte bara på gatan hemma
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Släppte på ön idag vid 08.30 och hon snurrade på och började skälla lite. Fågel givetvis. Hade förhoppningar om att hon skulle träffa älg där då det är gott om dom. Men tydligen fanns det mer fågel. Orre överallt där man går. Ett par ggr skällde hon bara till ett par skall och då har jag lärt mig att det är fågel. Men då efter en stund så började hon skälla mer intensivt precis som hon gör här hemma då vi träffar på älg. Men det tog bara en minut så slutade hon skälla. Gick vidare och nåra halvdana skall här å där på fågel. Sen kom samma intensiva skall igen efter en stund. Men slutade efter ca en minut. Då var hon närmare ca 100 m och då jag gick närmare så sprang hon runt å kikade i topp på träden Förmodligen var den första kontakten fågel det med. Men så ett kort tag efter det så började hon skälla igen på ca 300 m och jag både såg på gps:en och hörde att det rörde sig bortåt. Nåra skall här å där med korta tysta stunder. Sen skällde hon igen lite grann på ca 800 m men tystnade sen. Fågel har hon aldrig förföljt så det kändes mer som nåt fyrfota hon skällde och i och med att det stod still en stund så lär det ju ha vart en älg som sprang ifrån henne då den lessnade. Hade det vart hare/räv/rådjur eller annat så hade hon ju aldrig stått still å skällt. Kan pluggen ha släppt lite nu så hon fattar att älgen är i skogen och inte bara på gatan hemma Se där ja Mats! Det är väl på tiden att poletten trillar ner nu.