Publicerat Oktober 22, 201213 yr Just detta att man hanterar vapen så pass ofta och mycket gör att man tappar respekten för dem och DÅ ökar risken för olyckor. Kompisen Anders var på andjakt...känsliga läsare varnas. http://www.carmals.blogspot.se/ Mvh!
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Brrrrrr, ruggig bild. Sånt där skämtar man inte bort...... Men en kaliber 20 i loppet tvivlar jag på - då ska man ju få en klick. Och i alla fall om jag får det så skiter jag i jakten - då vill jag se hur fan det ser ut på den oskjutna patronen innan jag stoppar i nått igen. Och om det är stopp i övergångskonan brukar demiblocket gå - det är det enda som kan brista då, här har det hållit. Jag gissar mer på en förladdning delats där den bakre kjolen stoppats några cm upp i i pipan. I kombination med lite rappa stålhagel. Då kan en pipa rivas upp på det viset..... Normalt sett bular en pipa betydligt mer om man får en brusten pipa, här är den uppskuren..... Vill ni slippa sånt - kolla att det är tomt innan ni laddar. /T
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Verkligen ruggig historia och samtidigt otroligt att det inte gick värre och att hans hand blivit såpass åtgärdad som den ändå är. Måste bara fråga för jag förstod inte. Hade han alltså av misstag laddat med en 20:a och en 12:a på det?
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Det var vad han trodde..... Jag tvivlar dock på det. Jag har nämligen provat på ett par bössor - det ser som regel inte ut så.... /T
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Usch- tur att han fick behålla handen och funktionen. Manar till noggranhet oaktat vilket "felet" var. /Christian