Publicerat Oktober 22, 201213 yr Finns det möjligen någon i detta forum som har laddat rubricerade kula med Normas N201? Jag letar med ljus och lykta efter laddata, men hittills utan framgång. Mitt nästa steg blir annars att testa med maxladdningen för 150gr kula... Om någon vecka har jag 160gr FTX att gotta mig med. Där finns gott om laddata tydligen, men om någon har lite att bidra med där mottages detta tacksamt.
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Författare Jag fick svar (på "bruten" engelska från Norma igår, suverän service med så snabbt svar. Svararen hade ingen aning om hur kulan ser ut, men menade att det borde gå att ladda säkert med 33 gr N201, men vågade inte ge svar på maxladdning. För nästa kula, 160 gr FTX, blir det att lägga sig mellan värdena för de laddningar som ligger på hemsidan. Om nu någon är intresserad... Sköt en gris med 200 gr Oryx i 30-06 (55 gr MRP) förresten
Publicerat Oktober 24, 201213 yr Författare Testade en laddning igår eftermiddag. Den sköt tätt och fint med 33 gr, så det finns nog ingen anledning att trycka i mer. Kulan verkade uppföra sig fint i blocket också.