Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv som tar småhundar?

Featured Replies

Publicerat

Har tagit väldigt mycket möss och sork som jag kastat ut i skogen ca 30m från huset.

Dessa har försvunnigt väldigt fort, så jag satte upp åtelkameran igår kväll för att se vad som tar dom.

Nu fick jag tanken att det kanske är räv som är framme, och då min sambo har två chihuahuaor (de jagar inte någonting :tongue: ) började jag fundera på om en räv kan ta en av hundarna som middag.

Vet inte hur en räv skulle reagera på en liten hund på 3kg??

Bara en tanke jag fick.

Publicerat

Detta har tydligen varit ett problem i Falkenberg, tom orsakat en massa bekymmer vad gäller hur skyddsjägarnas kontrakt skall utformas vilket gör att ingenting händer.....

Jag har skrivit lite om det:

http://lipoptena.blogspot.se/2012/01/falkenbergs-ravar-skall-skjutas.html

http://lipoptena.blogspot.se/2012/08/parodin-falkenbergs-ravar-senaste.html

Personligen tror jag inte att det är någon jätterisk då du ju inte bor i Falkenberg :happy:

Publicerat
  • Författare

Detta har tydligen varit ett problem i Falkenberg, tom orsakat en massa bekymmer vad gäller hur skyddsjägarnas kontrakt skall utformas vilket gör att ingenting händer.....

Jag har skrivit lite om det:

http://lipoptena.blo...ll-skjutas.html

http://lipoptena.blo...ar-senaste.html

Personligen tror jag inte att det är någon jätterisk då du ju inte bor i Falkenberg :happy:

Bor på landet och har sett rävspår över tomten förra vintern, (flyttade dit i julas).

Då vi släpper ut hundarna innan läggdags, så de får göra sitt och springa omkring lite så undrar man ju lite hur en vanlig räv skulle reagera om den såg en liten hund?

Då våra hundar hatar andra hundar så är jag säker på att de skulle göra utfall på räven om de skulle se den.

Men rent generellt så undrar man?

Surfade runt lite och såg på ett forum om en tjej som blev av med en liten hund utanför ett stall, en räv hade tagit hunden över ryggen och sprang iväg med den. De lyckades skrämma räven så den släppte hunden, men den hade fått lungorna punkterade.

Vart det hände vet jag inte.

Publicerat

Syrran blev av med en tjituaua i Österfärnebo för några år sedan och räven var starkt misstänkt och varför inte, 1-3kg mat som serverar sig själva !? Katter tar de ibland..

Publicerat

Jo och en katt är ju ganska vass i alla ändar så en liten hund är nog en smal sak!

Publicerat

Jo och en katt är ju ganska vass i alla ändar så en liten hund är nog en smal sak!

Du får sy en skyddsväst med nithalsband på runtom hela chi-hua-huan..eller än bättre ha uppsikt över dem små :thumbsup:
Publicerat

Du får sy en skyddsväst med nithalsband på runtom hela chi-hua-huan..eller än bättre ha uppsikt över dem små :thumbsup:

Hardcore helldog :cool:

Publicerat

Hardcore helldog :cool:

Yes :thumbsup:
  • 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jaha, har nu fått gynnaren på bild tack vare åtelkameran, Är minsann en räv som kommer på mornarna.

Funderade först att sitta på pass å klämma åt den, men börjar luta åt att låta den leva då den tar alla möss,mullvadar,sorkar kråkfålar jag slänger ut.

Kan ju alltid vrida in hundarna i taggtråd :biggrin: