Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktradio problem fix Zodiac Easy Hunt

Featured Replies

Publicerat

De senaste gångerna så har min och min brors radios haft urusel mottagning och sändning,

trodde först att det var antennerna som var fel men tog isär den för att kolla.

Upptäckte att antennfästet på båda radiorna hade spruckigt i lödningen till kretskortet.

Lödde om båda radiorna + slipade ner längden på antenngängan(tog i chassiet fullt nerskruvad, vilket gjorde att lödningarna spricker).

Nu funkar radiorna perfekt igen!

Detta tips kanske funkar även på andra radios om ni har problem med dålig mottagning/sändning.

Publicerat

De senaste gångerna så har min och min brors radios haft urusel mottagning och sändning,

trodde först att det var antennerna som var fel men tog isär den för att kolla.

Upptäckte att antennfästet på båda radiorna hade spruckigt i lödningen till kretskortet.

Lödde om båda radiorna + slipade ner längden på antenngängan(tog i chassiet fullt nerskruvad, vilket gjorde att lödningarna spricker).

Nu funkar radiorna perfekt igen!

Detta tips kanske funkar även på andra radios om ni har problem med dålig mottagning/sändning.

Skulle vara intressant konsumentupplysning attt få höra vilken apparat det är? HAr själv problem med en Laffayette DC110 som hör bra men sändningen når inte ut. HAr bytt från kort till "skogsantenn" och mick för 5 år sedan.

D

Publicerat
  • Författare

Skulle vara intressant konsumentupplysning attt få höra vilken apparat det är? HAr själv problem med en Laffayette DC110 som hör bra men sändningen når inte ut. HAr bytt från kort till "skogsantenn" och mick för 5 år sedan.

D

Apparaten är den första gula zodiac easy hunt.

Har du bra mottagning men dålig sändning så är det nog inget antennfel, om du har extern mic så är det säkert den som är kass.

Ett bra sätt att kolla antennfästen mm. är att sända samtidigt som man rör antennen åt olika håll. För detta krävs dock två radios.

Hörs ett knäppande ljud i den andra radion så är det säkerligen antenn eller antennfäste som är felet.

Lagningen för min egendel tog ca 15-20minuter och kostade 0 kr.

Ska se om jag kan få upp ett par bilder ikväll.