Hoppa till innehåll

Den inre resan jag gör när jag jagar!


Christian N

Recommended Posts

Varför är jag inte förvånad över att just du sätter ett perfekt halsskott på en supersonisk hjort :wink:

Låter som en kalasdag :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja, för att det är jag som får berätta om jakten, nej men hade de bara så kommit tio meter längre bort hade jag avstått i den farten de kom i, som tur var/är var det ingen som såg skottet tas, det hade bara väckt ont blod hos dem som inte kan eller vill kunna, btw tack Markus./Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bra skrivet, jag har ofta tänkt på vilken bra avkoppling jakt är för folk som måste uppträda lite i en karaktär på jobbet tex polis, läkare,advokat.

jag har alltid haft jobb där jag mer eller mindre bara måste ha speciell karaktär mot media eller externa möten och varit helt mig själv resten av tiden men jag kan tänka mig hur extremt viktig jakten kan vara för folks välmående.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag lyfter på hatten och gratullerar till väl förvaltade lägen.

Mycket bra skrivet och med vackra bilder :thumbsup:

Intressant, det här som maddog är inne på med karaktär och jakten. Själv jobbar jag ju på logistikavdelningen hos en av volvo personvagnars största underleverantörer och stressen är för det mesta väldigt påtaglig. Då blir jakten en tillflykt till lugnet. Har på senare år verkligen lärt mig att njuta av att sitta i skogen och premiärdagarna på älgjakten var ett bra bevis då jag satt långt mycket längre än övriga och när de hade åkt hem så satt jag 3-4timmar ytterliggare och bara njöt :yes:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för beskrivningen av din upplevelse och bra jagat! Fantastiskt.

Det gäller att leva i nuet i sin resa för det finns få chanser till en god repris, ska nu mot det stora sjukhuset för ännu en narkoserinatt. Livet är skört och kan vända fort, det blir extra tydlig i mitt jobb.

Skickat från min HTC Sensation Z710e

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gratulerar Christian!

Visst är det så att "vi" har fantastiska marker att jaga på här på Linderödsåsen. Stor variation och fin mångfald. Att få avnjuta en höstdag då hösten är som bäst är svårslaget! Tack för att du satte fingret på känslan och upplevelsen. Törs man fråga vad marken heter - är lite nyfiken då en kompis jagar på 'slänten' mot Svensköp, och jag har varit med honom där för att freda veten från svin. Deras gemensamhetsjakt med grannlaget gav ca 650ha och gick av stapeln ungefär vid den tid du var ute och laddade batterierna.

Fin hjort du fällt - tycker dov gör sig lite extra bra i den skruden även om de alla är vackra :happy:

M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grabbar- tack för alla era snälla kommentarer, det är oss förunnat att få leva och jaga när vi får uppleva och återrelatera upplevelser av det här slaget. /Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har sett bilderna tidigare, så nu var det väldigt trevligt att få hela sammanhanget i ett svep! Som vanligt när du sitter vid tangenterna var det bra berättat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härliga bilder och bra berättat!

Det verkar som att du och byssen är ett gott team!

/K

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det var en genomarbetad skildring av en fin jakt. Skåne är för vackert, åker ner om två veckor och då är det söderåsen som gäller + lite slätt. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Magnus och ni andra ovan, skåne är ett fantastiskt län att jaga i om man accepterar dess baksidor med begränsade marker, exempelvis.

Nu har bilderna förmodligen väckt lite extra jaktlust hos er alla, se till att vårda den och få utlopp för den./Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Paketera en dov i full sula är nog en av de bästa känslorna.

Väl skjutet :)

Skånska bokskogen ser rätt förförisk -_-

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Otroligt härlig läsning! När människor runtomkring en frågar hur man överhuvudtaget kan ta sig upp för att gå ut klockan 4-5 på morgonen för att jaga gås eller liknande så får de det enkla, sanningsenliga svaret: Det här är min rehab.

Det är något själaläkande i att vara ute i naturen och jag kan nog inte säga att jag skulle vilja spendera den fritiden man har på något annat sätt. För hur skulle man annars finna den ro som Christian lyfter fram på ett så tilltalande vis?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...