Publicerat November 1, 201213 yr 30-06an ska få en annan kikare för allroundbruk under dagtid. Budgeten är tyvärr begränsad men jag har tittat på vortex diamondback och meopta meopro, bägge med 4-12. Meoptan är dyrare men är mellanskillnaden befogad?
Publicerat November 2, 201213 yr Jag köpte en Meopro 3-9X i "bara farten". Var egentligen inte i behov av en till 3-9, men priset var så pass lågt så det var värt att testa. Jag är nöjd med gluggen och den kvalar direkt in som en av de mest prisvärda 1" rören... Bättre än sitt låga pris och klart bättre än diverse amerikanska och asiatiska sikten, tycker jag.
Publicerat November 2, 201213 yr Meopta skulle jag kolla på i detta fall, även om jag är ett stort fan av Vortex, dock så bör man ha i åtanke att Meopta har kortare ögon avstånd.
Publicerat November 2, 201213 yr Meopta skulle jag kolla på i detta fall, även om jag är ett stort fan av Vortex, dock så bör man ha i åtanke att Meopta har kortare ögon avstånd. instämmer. Men hade det gällt 1-4 hade svaret varit det motsatta.
Publicerat November 2, 201213 yr instämmer. Men hade det gällt 1-4 hade svaret varit det motsatta. Japp Vortex 1-4 är riktigt trevlig, har valt den själv till Plastern.
Publicerat November 2, 201213 yr Författare Ja meoptan kanske är ett bättre val men jag tvekar lite med tanke på ögonavståndet. Bra med en extra cm om det blir liggande skytte någongång.
Publicerat November 2, 201213 yr Inga problem med ögonavståndet. Det är 9 cm, med lite töj också. Jag har siktet på en Sako .308 och har skjutit i alla möjliga krumbukter utan bekymmer.
Publicerat November 8, 201213 yr Tycker iofs att meoptas 1-4 är grym,då måste jag glo i en dito vortex
Publicerat November 9, 201213 yr Jag har sida-sidat de där två kikarna och hur mycket jag än gillar Vortex råder det inga tvivel om att man får valuta för de kronor som skiljer: skärpan är bättre, färgblödningen mindre och synfältet större. Ingen av dem har snygg färgåtergivning men spontant upplevs tjecken lättare att hitta detaljerna med ifall man letar småfåglar o.d. i löv och buskar. Sen är Meoptan också ganska lätt för det den erbjuder, även om det inte är kortaste kikaren på planeten... Båda duger men Meoptan är bättre, definitivt. -- Mats