Publicerat November 2, 201213 yr Nu har jag skruvat ut muttern som reglerar hårdheten på trycket så mycket det går. Om jag fortfarande tycker det är för hårt kan jag då ta av lite på fjädern så att den blir bara aningen kortare och trycket därmed lite lättare ?? Någon som provat ?
Publicerat November 3, 201213 yr Jag köpte ett set med nya fjädrar/pins till min 455 här, kostar 18 dollar nu vad jag kan se. Det följde med fjädrar i olika hårdhetsgrad, trycket blev betydligt bättre.
Publicerat November 3, 201213 yr Yodave kitet gör en så stor skillnad att det är en gåta att det inte sitter på från början
Publicerat November 3, 201213 yr Författare Nu är det beställt. Jag tog faktiskt en boreguide till 455'an också. Har varit ute och skjutit lite. Fruns gamla Lapua polar biathlon sköt otroligt bra trots att de nästan är 15 år sedan hon lade skidskyttebössan på hyllan. Tror att jag nästan är inom en krona på 100 meter. Jäklar, det här är kul. Nu får de bara skynda sig i USA. Vinter och ripjakt är ju alldeles runt hörnet...
Publicerat November 20, 201213 yr Författare WOW ! Det tog ca 15 min att fixa trycket. Helt rent utan något släp. Så perfekt och lättryckt. Tack för tipset. 120 kr i stället för 2000 hos smeden