Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wachtel valp eller wachtel korsning sökes

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som vet om valpar eller nån som har valpar på gång. Letar inte stamtavlor och sånt utan fungerande jakthundar som är friska.

Kan gärna vara jaktlabbe/wachtel eller grå/wachtel.

Publicerat

prata med jensa här inne på forat....

tror han har något på gång

Publicerat

Jensa har på G

Publicerat
  • Författare

Kanon, ska pm direkt.

Tack

Publicerat

Ett litet råd,

De två blandningarna som nämns ovan är med säkerhet otroligt olika i sitt jaktsett trots hälften wachtel. Dem ena kan nog bli en riktigt duglig apportör/spårhund/stöthund i små såtar medans den andra ofta är i behov av såtar på 250 ha + för att fungera bra.

Till vad skall du primärt använda korsningen?

Publicerat
  • Författare

Ett litet råd,

De två blandningarna som nämns ovan är med säkerhet otroligt olika i sitt jaktsett trots hälften wachtel. Dem ena kan nog bli en riktigt duglig apportör/spårhund/stöthund i små såtar medans den andra ofta är i behov av såtar på 250 ha + för att fungera bra.

Till vad skall du primärt använda korsningen?

Har en jaktlabbe/wachtel korsning nu men hon närmar sig pension, gillar både den blandningen och grå/wachtel korsningen. Självklart vet jag att det är en chansning med vilka gener som slår igenom. Men eftersom jag inte har nåt intresse av pappershund eller prover så funka blandning för mig.

Ska väl användas till allt från buskastare till älg :wink: skämt å sido så blir det väl mest älg å gris.

Publicerat

vart i landet finns du?

Publicerat
  • Författare

vart i landet finns du?

Småland

Publicerat

söker också gråwachtel som komplement!!

• 1 month later...
Publicerat

Har en jaktlabbe/wachtel korsning nu men hon närmar sig pension, gillar både den blandningen och grå/wachtel korsningen. Självklart vet jag att det är en chansning med vilka gener som slår igenom. Men eftersom jag inte har nåt intresse av pappershund eller prover så funka blandning för mig.

Ska väl användas till allt från buskastare till älg :wink: skämt å sido så blir det väl mest älg å gris.

Hur jagade du in labbe/wachtel blandningen och hur jagar du med den sen och vad jagar du med den!?? Jag är spekulant på en hund utav just den korsningen, funkar dom på gris? går det att få dom att skälla på viltet, hört många som säger att denna blandningen är knäpptyst finns det vägar att ta om så är fallet, så att den börjar skalla på viltet??
  • 10 months later...
Publicerat

Letar också valp....

iPad Tapatalk HD