Publicerat November 4, 201213 yr Detta är en populär post. Så där ja äntligen! Satte mig med grannen, i fredags eftermiddag /tidig kväll, på en av hans åkrar där grisen gått hårt fram under sommaren. Jag har suttit där själv ett par ggr nu på slutet men då bara hört grisarna i skogsbrynet alternativt endast sett andra djur som älg,dov, kron och rå. Men nu o fredags hände det! Grisarna klev ut med buller och brak! Hade ett tiotal grisar på åkern och några till i skogen. Jag fick snabbt läge på en av de mindre gyltorna som stod ytterst i flocken. Väntade tills hon hade bredsidan till på cirka 60meters avstånd och då lät jag skottet gå. Snabbt i med andra bulan men grisen hade snabbt tagit sig till skogsbrynet(20meter bort) och dessutom på vägen dit blandat sig med övriga nassar:( Kände dock att skottet tagit bra och min granne bara flina och sa "dunder-träff". Väl på skott-platsen hittade jag lite lunga och mycket blod så jag lugnades lite även om grisen inte blev direkt "på plats". Följde sedan blodspåret med fick lampa i cirka 50-60meter och där låg hon så fint i mossan! Skönt som attan att första grisen(ja till och med första däggdjuret) sköts med ett bra skott och inget nedrigt eftersök:) Dessutom otroligt skönt att min hva-1640 för 1400kr med en billig kikare på håller måttet på en ljus åker med lite månljus:) Kalibern känns dessutom så bra! 30-06. Och Norma Oryx sätter garanterat sina spår i grisen:) riktigt fin sårkanal! Aja, finns säkert massor av folk på detta forum som pangat massor med djur men det är iaf roligt att få skriva av sig lite om sitt eget första, även om det "bara var" en gylta på 65-70kg levande:) och dessutom ska det bli gött och äta! Fortsatt skitjakt på er:)
Publicerat November 4, 201213 yr Grattis på dig och som sagt vad så är den första alltid lite speciell. Foto skulle ju vara kul också.
Publicerat November 4, 201213 yr Författare Grattis på dig och som sagt vad så är den första alltid lite speciell. Foto skulle ju vara kul också. Jag har en dålig bild på en snygg gris-dam lastad på 4hjulingen och en ful(men ack så nöjd) kille
Publicerat November 4, 201213 yr Jag har en dålig bild på en snygg gris-dam lastad på 4hjulingen och en ful(men ack så nöjd) kille Det går bra och jag förstår att du är en mycket nöjd jägare.
Publicerat November 4, 201213 yr Författare Det går bra och jag förstår att du är en mycket nöjd jägare. Ärligt talat så skäms jag varken för Gyltan eller kortet. Däremot så får jag ju skämmas att jag inte fattar hur man laddar upp en bild-jäkull
Publicerat November 4, 201213 yr Flera har ju redan skrivit det men det tål att upprepas, ettan ÄR speciell, oavsett art. Man har ju liksom bara en chans att skjuta den första av något... Grattis!
Publicerat November 4, 201213 yr Författare Flera har ju redan skrivit det men det tål att upprepas, ettan ÄR speciell, oavsett art. Man har ju liksom bara en chans att skjuta den första av något... Grattis! Tackar:) Och ja den första grisen vart ju som sagt det första däggdjuret, och då per automatik, det första jag fällde med bössan som jag nött in ordentligt på pappersmål innan. Riktigt skönt hela rasket!
Publicerat November 5, 201213 yr Grattis till grisen, första är som sagt speciell! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 5, 201213 yr Ärligt talat så skäms jag varken för Gyltan eller kortet. Däremot så får jag ju skämmas att jag inte fattar hur man laddar upp en bild-jäkull Från mob.kameran el. från datorn?
Publicerat November 5, 201213 yr Författare Från mob.kameran el. från datorn? Mob kameran. Snälla säg att du har en lösning:)
Publicerat November 5, 201213 yr lägg över t datorn, gå och börja skriv ett inlägg, eller skriv inger förens du tryckt på fullständig editor, sedan väler du fil och BIFOGA DEN!!!
Publicerat November 5, 201213 yr Mob kameran. Snälla säg att du har en lösning:) Går du in på jaktsidan i mob så tror jag att du får fram en mapp som heter Dmic el. något sådant.Kan ju skilja från mob till mob också kanske. Hunters är det smidigaste tycker jag också om man inte sitter och är rastlös på ett älgpass.
Publicerat November 5, 201213 yr Författare Tar och testar under morgondagen, nu krävs de fasen lite sömn. Slitit på en andra åtel idag där det var LERIGT:)
Publicerat November 5, 201213 yr Mob kameran. Snälla säg att du har en lösning:) Använder du Tapatalk när du är inne med mobilen så svarar du i tråden och trycker på kameran och väljer vilket album bilden ska laddas upp från.
Publicerat November 7, 201213 yr Författare Hoppas det funkar nu:) och ledsen att det dröjde men jag har jobbat "lite:D
Publicerat November 7, 201213 yr Författare Grattis! Nu är julskinkan ordnad. Tackar! Har du nåt fint recept att bjuda på?