Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur får jqt bort intresset för stött hare

Featured Replies

Publicerat

Har en fox som inte bryr sig ett skit om rå eller älg. Men stött hare kan hon inte låta bli. Va nyss utr på jaktmarken som har en av landets mest trafikerade landsvägar genom sig. Samt ett väl trafikerat järnvägsspår o likaså i bortre änden motorväg. Hunden hade nosat runt det tilltänkta grytet men ingen hemma så vänder oss om o hunden går ut 40m på fältet breve grytet o då stöter hon en hare o tokrusar.

Hundfan ska inte jaga annat än rov, o absolut inte tokrusa efter någon jävla harfan. Man blir ju livrädd mtp all trafik runtomkring...

O har inge intresse alls i någon sketen hare för egen del så även utan denna trafik ska hon kunna gå lös utan att man ska behöva va orolig. Några tips? Smygjakt i vinter o skjuta bort harstammen från marken funkar ju förvisso men vill inte ha deras kött o funkar inte o göra så på alla marker man är på tyvärr..

Publicerat

Funderat på dressyr? :)

Många stövarjägarr har gjort sina stövare rådjurena och jag själv har fått min jycke att inte rusa efter harar och rådjur om hon inte får ok på det. Hur du ska gå tillväga beror lite på hur mycket grundressyr du har. Men enkelt sammanfattat: nej och negativ korrigering när hon vill gå efter haren. Ja och positivitet när hon struntar i den. Kan ta lång tid med många bakslag, ge inte upp! Sök hjälp hos jakthunddressörer om du är osäker.

Publicerat
  • Författare

Jo dresyr flrstog jag. Råttan är ingen agility eller vad de nu heter hund men bor i stan så normalt upplärd hund som fungerar bra till vardags både hemma o borta.

Inga problem med andra djur men den förbannade haren trycker ju sen tokrusar o sen sätter sig o väntar in hunden. Hon släpper efter några min men då är de ju försent mtp motorväg o järnvägen logger tätt inpå.

Kan man köpa någon vuxen hare från nån uppfödning eller hur fsn tränar man detta? :/ inte så mkt hare på marken så har aldrig träffat hare med henne i koppel. Endast 3ggr o då lös vilket inte är några problem utöver dom förbannade pälsbollarna då :(

Publicerat

Kolla in Landins hund och katt. Han har som tips att göra en harsnurra med trasa och borrmaskin. Gjorde själv så med ett fiskespö. En tennis boll som kommer farande när du är ute och går med hunden (ta med en kompis som kastar när hunden inte ser). Tamkaniner är ett annat tips. Förstår oron för väg och tåg. Inte kul.

Publicerat
  • Författare

Tack för tipsen. Ska helt klart titta vidare på dedär. Ingen höjdare med den marken o hundar. Landets mest trafikerade landsväg genom samt järnväg o motorvägen i bortre änden är fan inte skoj.

Aja nu är jag iväg för o inspektera nu mark. Vägfri mark ;) underbart värre. Åter igen tack för tipset. Ska kollas upp mera!