Publicerat November 8, 201213 yr Om man vill ha en 308 med lite snyggare valnöt och prydlig blånering..vad ska man titta på då? Inga pipbytare helst..absolut inte helix och r8 i vart fall. Mvh Yngve
Publicerat November 8, 201213 yr Författare Manlicher har en del snygga saker.. Är ett tips iaf Sant, men lite mycket kontinetalstuk på det jag sett
Publicerat November 8, 201213 yr Torsbo har en del Kimber hemma, men om jag inte minns helt galet så tar även Vildmark & Fritid i Pite eller vars de nu ligger även in Kimber, ie hela jaguargruppen bör ha märket tillgängligt. Svaren är enkla att få, bara ett samtal bort. http://www.kimberamerica.com/rifles/model-84m För lite inspiration./Christian
Publicerat November 8, 201213 yr PO Stenmark kan bygga ihop precis hur snygg bössa som helst till dig om din plånbok bara är tjock nog men mer realistiskt är att han bygger ihop nåt från sitt lagar av Varbergerdelar. Har sett en del riktigt fina bössor från honom till rimliga priser. Annars är det till att leta begagnat, själv hittade jag en Varberger superlyx i nyskick för 11000:- men då i kal 6,5X55 vilka är billigare.
Publicerat November 8, 201213 yr Författare En kimber 84 är klart intressant, vet någon var priset börjar? Har även kollat på en sako 85 classic..hur står sig kimbern mot den?
Publicerat November 8, 201213 yr Författare Sako 85 Classic Deluxe? alt. Deluxe?/Må Bägge är fina men verkar inte finnas i 308.
Publicerat November 8, 201213 yr Hej! Varför inte en Schultz&Larsen?!?! Snygga klassiska bössor med möjlighet att påverka valnötskvaliten. Men, så klart, de har ju möjligheten att byta pipa/kaliber.
Publicerat November 8, 201213 yr Dakota! Du kan 'speca' en bössa på deras hemsida och sen fixar Torsbo hem den. Då blir åtminstone jag jäkligt avundsjuk när du sedan visar upp den på bild i dina nävar http://www.dakotaarms.com Dakota 76 Classic DeLuxe - mycket bättre blir det inte!!!
Publicerat November 8, 201213 yr En Anschutz 1780 FL D kanske skulle vara något. Finns hos Jaktia, vet dock inte om du kan välja "grade" på valnöten. //Niklas
Publicerat November 9, 201213 yr Författare Alla kommer med bra förslag..men det är i stil med kimber, dakota arms och ev en finare sako jag söker. Mannlicher är iofs fina men tyskstukade. Ev skulle en sauer take down i 30-06 kunna fungera med.. Kom med mer förslag!
Publicerat November 9, 201213 yr Författare Efter lite efterforskningar verkar kimber ha rejäla kvalitetsproblem. Dakota Arms är galet fina..men prislappen är dubbelt upp mot budget. Har 30.
Publicerat November 10, 201213 yr Hej Då är väll en SAKO 85 Deluxe inom ramen någorlunda? Fasst osäker på om den finns i 308:a. En snabb sökning på nätet tyder på att den "bara" finns i mediumlådlängd. 85:an finns ju också i en Classic variant och den finns i 308:a Sedan finns det ju alltid Schultz&Larsen att tillgå...... Även om jag måste erkänna att lådlängden inte är optimal för en 308:a.
Publicerat November 10, 201213 yr Titta på en Sauer! Finns hur mycket kolvträ som helst färdigt. om du inte hittar en komplett bössa så går det att plocka ihop den låda, pipa,slutstycke och kolv du vill ha. Rekomenderar att du åker och tittar själv och inte tar bilder bara //J
Publicerat November 10, 201213 yr PO Stenmark kan bygga ihop precis hur snygg bössa som helst till dig om din plånbok bara är tjock nog men mer realistiskt är att han bygger ihop nåt från sitt lagar av Varbergerdelar. Har sett en del riktigt fina bössor från honom till rimliga priser. Annars är det till att leta begagnat, själv hittade jag en Varberger superlyx i nyskick för 11000:- men då i kal 6,5X55 vilka är billigare. Instämmer du får då en unik bössa precis som du SJÄLV beställer den
Publicerat November 10, 201213 yr Kimber gjorde ruskigt snygga och bra bössor tidigare. Verkar däremot fått lite kvalités problem på senare år. I övrigt är jag nog benägen att hålla med flertalet här om att försöka bygga ihop något unikt till dig själv.