Publicerat November 8, 201213 yr Jakt har alltid funnits runt mig, Farfar jagade, Pappa jagade med Farfar, Svärfar jagar, Svågern jagar men inte jag, ännu............ men snart! 1986 skulle jag bli Jägare. Pluggade dåvarande jägarexamen och skrev och blev godkänd. Högvilt skulle jag ta senare... Sköt upp för klass 2 gjorde hagelprovet med underkänt i skyttet. Då var man ung och trodde man kunde allt! Men vid uppskjutningen så sket det sig och handledaren mer eller mindre skrek hur dåligt jag sköt. Han kastade fram en duva med handen och sköt ner den. Bra självförtoende man fick då. Hade ingen som kunde hjälpa mig med skyttet då och det var svårt att ta sig till skjutbanan så mina jägaräventyrs drömmar försvann. Åren gick men jag har alltid varit sugen på att gör allt klart. Så nu år 2012 går jag jägarexamen igen för att avsluta det hela och få ta mig ut i skogen och lära mig det som ni redan gör. Jaga. Nu e man taggad.
Publicerat November 8, 201213 yr Författare Tackar. Det är en jättebra sida med mycket läsnyttigt och roligt.