Publicerat November 9, 201213 yr Laget går under arbetsnamnet "The sky is the limit" Ibland är jag stolt över att vara svensk och med en jägarexamen i trunken ! Kanske dax att lansera just jägarexamen internationellt ?!
Publicerat November 9, 201213 yr Ingår skyddsväst och eller en bra försäkring, ty det förefaller som om " ryssarna"? lossar skott lite som de känner för det.. /Christian
Publicerat November 9, 201213 yr Ja det var lite skott hur som helst.....och stackars hund som fick vara i skottlinjen...
Publicerat November 9, 201213 yr Ja fan hunden var ju mellan gris och skytt vid ett par skott. Tyvär händer ju saker som skulle passa in i denna film även i Sverige, på en drevjakt nere i sörmland i början på 2000-talet fick jag krypa ihop bakom en sten för att en skytt avfyrade 4 skott mot en dovhjort med mig som kulfång. Sådana upplevelser får en verkligen att tveka även på svenska jägare ibland. Många som jagat fasan eller kanin har nog också sett fel ände på vapnet fler gånger än man vill?
Publicerat November 9, 201213 yr Det är sådan här filmer som gör att man vill veta vem/vilka man jagar med och att jag numera undviker att gå som hundförare i okända jaktlag. Man kan aldrig veta om det finns någon som sett vildsvinfeber 1-4 och tror man har samma förmåga och omdöme.
Publicerat November 9, 201213 yr Usch o fy! Blir så förbannad när jag ser sånt här Vad är det för folk som lägger upp skiten på internet? Det gynnar ju knappast allmänhetens förtroende för jägare oavsätt land
Publicerat November 9, 201213 yr Författare Usch o fy! Blir så förbannad när jag ser sånt här Vad är det för folk som lägger upp skiten på internet? Det gynnar ju knappast allmänhetens förtroende för jägare oavsätt land Etter värre tror jag att det är Per, som jag förstår är det en trailer för kommande jaktfilm/er...om jag nu int fått det hela om bakfoten. Alltså nån som säljer sig med sånt elände, påminner mera om 80talets snuffmovie än om en jaktfilm.Undrar vad en hund kostar ? Som ett cigarettpaket ?
Publicerat November 9, 201213 yr "Ryssarna", var någonstans i rubriken står det om ryssar? Oaktat nationalitet så var där verkligen ett par läskiga skott i filmen!
Publicerat November 9, 201213 yr Menade alltså inget illa om dig utan om de som lagt ut den från början
Publicerat November 9, 201213 yr 13 Italienare ihjälskjutna under jakt i år!!! Har ett par filmer från Italien och det är precis likadant som i den här. Men med den skillnaden att där är det öppet landskap och det skjuts med byar/hus m.m. som kulfång! Säkerhetstänk är kanske en exportvara... Mvh//Jonas
Publicerat November 9, 201213 yr jag kommer osökt att tänka på malta varje gång sånt här dyker upp iom vissa historier jag har hört om därifrån speciellt en där ett gäng omringar nått träd eller buske för att sen fågeln lyfter köra en "samtidigt eldöppnade" mot den stackarn och dom i princip skjuter strax över huvudet på varandra
Publicerat November 9, 201213 yr Det enda positiva med den där filmen är de hörselskador svinen till jägare får. Hoppas det tjuter i öronen på dem livet ut. Såg ingen med skydd eller kåpor.