Jump to content

9 dagar kvar

Recommended Posts

Ny valp beställd från duktig uppfödare i Norge.. Valet föll på en Gråhund pga storleken.. Så nästa söndag är ankomsten planerad från den 18/11 är det bara att gå på helspänn och invänta samtal från uppfödaren... Känns riktigt bra att man blivit godkänd som valpköpare från en kennel med så pass bra siffror... Kenneln som jag köper min valp från är Skinnemoen i Norge, vad jag fått ut utav all läsning så är det mot det landet man skall vända sig för att hitta bra Gråhundar...

• Like 1

Skoj !! Alltid roligt och spännande att gå i väntans tider. Jag har hört att Skinnemoen är en riktigt bra uppfödare som fått fram många avkommor som blivit meriterad. Hoppas att du lägger in bilder och mer info om hur det går för dig och valpen.

Bra val! hoppas det går bra, jag kollar lite efter gråhundsvalp då den jag har börjar bli till åren och jämnthunden som är 2,5 inte verka bli nåt. Det ska vara gråhund :thumbsup:

Jodå bilder och info kommer komma med jämna mellan rum... Jag är väldigt nöjd över att ha blivit godkänd av en så pass duktig uppfödare, det finns ju många bra uppfödare som inte säljer sina valpar till vem som hellst även fast man är intresserad utav både prov och utställningar...

BAMSE: Skinnemoen skall ha 3 st kullar från nu och fram till vår kanten.. Den kullen som jag beställt ur är efter INT N DKUCH SV-10 WW-10-11 NV-10 Skinnemoens Bettan 02305/08 ( kv 5/5 ) och NUCH NJ(L)CH Vamyras Izack NO33314/09 ( kv 3/4 ) detta är en kull som jag tror mycket på...

Verkar vara bra linjer. Höga kullvärden, kan bli ett riktigt intressant nyförvärv för dig. Bara att lyck-önska dig.. Har du beställt hane eller tik ?

Jo då, kullen ser väldigt intressant ut.. Bettan har lämnat kull med tidig jakt, och hon har valpar efter sig som är jaktprovs - premierad vid ung ålder.. Jag har beställt en tik..