Publicerat November 11, 201213 yr Hej! Jag har följt det här forumet ett tag, men det här är första gången jag skriver. Mycket bra ställe att hitta inspiration och lära sig saker på må jag säga. Nu är min första kniv klar, så jag vill gärna visa den o kanske få lite feedback. Polar Whittler blad och skaft i flambjörk, tänkt som en allround tälj- o grovslöjdskniv. /Andreas
Publicerat November 11, 201213 yr Ser ju verkligen trevligt ut. Du måste vara stolt. Jag föredrar lite slankare handtag men det är ju en smaksak.
Publicerat November 12, 201213 yr Författare Tackar. Jo skaftet kunde varit slankare, det funkar men är lite klumpigt. Jag var nog lite för ivrig att komma igång, så jag tänkte inte igenom formen riktigt. Och var för feg när jag grovformade. Det krävs övning för att hitta nån slags känsla för materialet o form, helt klart! Slidan kändes gruvsam och höll på att sluta i katastrof ett par gånger. Men det redde upp sig och jag lärde mig en del . Peppens westernslidstutorial är guld att snegla på.
Publicerat November 16, 201213 yr Riktigt fin kniv, speciellt om det är din första . En riktig bra slöjdkniv. Som dom har sagt, lite för grovt skaft i min smak. Men som sagt smaken är som baken. Seved