Publicerat November 13, 201213 yr Detta är en populär post. Ringde lite efter 21 igår. En kompis hade skjutit på en ensam stor gris. Hade snurrat runt ett par gånger och var mycket blod . Tog med ettan och trean och körde dit. Hittade rätt mörkt blod direkt och jag tolkade det lite fel. Trodde på leverträff men var nog frosten som gjorde att det såg mörkt ut. Men eftersom jag trodde den skulle ligga så tog jag och spårade med Maja. Gick bra i 300m sen bröt vi och bytte hund. Spårade med Lina 50m förbi där vi brutit sen släppte jag. Skulle tro att vi stött grisen när vi spårade med Maja för den hade gått rätt ut över några åkrar. Blir stopp på en betesvall först men blir gångstånd in i en plantering. Jag hänger på. Riktigt jobbig plantering. Blött och björksly och självföryngrad gran. Hade kurragömma där i 1,5 timme utan att se grisen. Lina fick pisk två gånger, andra gången såg jag att hon stod och funderade på vad som hände men sen for hon efter igen. Efter en stund så lyckades den smyga iväg eftersom hon inte hör men hon ställde om den 200m bort. Var sen inne på under 10m mest hela tiden men med massor med dungar av självföryngringar så gick det inte att komma åt när man var själv. Så jag ringde in "grisdragarn". Han behövde ingen övertalning. När han kom så ställde vi oss på varsin sida dungen sen gick jag på och Filip släckte den med ett perfekt huvudskott. Ett jävligt bra jobb av Lina. Man kan bara älska den gamla surkäringen en sån här dag. 4 timmars ståndskall på en rätt sur 100+ galt. Men hon var rätt färdig efter det. Rätt öm i revbenen och ett sår på buken strax bakom bröstkorgen. Har varit inne och röntgat men det inga fel på revbenen och såret hade inte gått igenom buken.
Publicerat November 13, 201213 yr Grattis till ett väl genomfört och lyckat eftersök! Skönt att hunden inte blev allvarligt skadad
Publicerat November 13, 201213 yr Författare Bra jobbat, klassiskt! Var satt träffen? Det glömde jag visst skriva. Jag kollade inte så noga så Filip får rätta mig om jag har fel. Satt lågt i framkant av bogen utan att slå av benet, hade gått in i bröstbenet men inte gett genomslag.
Publicerat November 13, 201213 yr Kul att du är igång och har bra eftersökshund! Imponerande hundarbete! / Ekebo
Publicerat November 13, 201213 yr A Syftar du på Lina eller mig. Var nog mest Lina jag menade jag är ju ändå äldre
Publicerat November 13, 201213 yr Ja lina gjorde ett riktigt bra jobb! det är en fröjd för örat att höra henne ösa på för fullt! I sådana lägen är jag inte svårövertalad men det va roligt att jag kunde hjälpa till med något annat än att dra ut alla dina grisar du skjuter
Publicerat November 13, 201213 yr fick en bild på lina och galten med Redigt bra arbete av fyrbent 2bent ska sitt oxså..hatten av