Publicerat November 21, 201213 yr Jag blev bara paff då jag aldrig sett honom bomma tidigare och upplägget "verkade enkelt". Mtp hans rutin så kanske det säger en hel del om vilket lurigt skott det var. Var inte meningen att låta som jag klandrar honom - vart bara förvånad som sagt. Det har du rätt i, sällan man ser han bomma i film!
Publicerat November 21, 201213 yr Fin film! Fattar bara inte hur man kan skida runt i den där pälsmössan... Min hjärna skulle koka i alla fall... :-) /må
Publicerat November 21, 201213 yr Det har du rätt i, sällan man ser han bomma i film! Tja det är ju för att det är just filmat, vet inte om det är rumsrent att påpeka (framföra mild kritik) men jag har sett ett avsnitt där det sköts dov och rå på åtel eller nja "foderplats", ett vinteravsnitt även det, där det oaktat bruket av en 300 WM halvsköts ett rå som gick undan en rätt så bra bit innan det la av. Min tanke är att filmandet gör att det ibland sker avsteg från vad som är gängse jakt för att det skall bli bättre bildmaterial./CHristian
Publicerat November 23, 201213 yr jag tycker det var bra av dom att visa/erkänna en bomm! är ju som sagt inte så vanligt i filmer/tv för då ska ju allt vara perfekt.
Publicerat November 24, 201213 yr jag tycker det var bra av dom att visa/erkänna en bomm! är ju som sagt inte så vanligt i filmer/tv för då ska ju allt vara perfekt. Inte när Guillou är ute Men här var det ju fråga om skott i kraftig blåst så det är nog inte lätt. Han repade ju sig med en bra träff på 200+ dagen efter
Publicerat November 24, 201213 yr Inte när Guillou är ute Men här var det ju fråga om skott i kraftig blåst så det är nog inte lätt. Han repade ju sig med en bra träff på 200+ dagen efter förresten kör han fortfarnde med sin 300 winchester ?
Publicerat November 24, 201213 yr förresten kör han fortfarnde med sin 300 winchester ? Tror han har bytt upp/ner(beror på vad man gillar)sig nu och kör med 308:a Men vet även att han kört med 300WSM och då han använder samma sorts bössa (Sako Finnlight) men i olika kalibrar, är det svårt att säga! Beror på när detta är inspelat. Har för mig att han i det förra avsnittet med bockjakt säger att han skjuter med 308:a då och det materialet är inspelat säsongen 2011. Iaf enligt den infon som gavs då detta material kom ut på jaktfilm.se tidigare
Publicerat November 28, 201213 yr var det inte meningen att nya avsnittet skulle kommit upp på jaktfilm.se igår direkt efter programmet?
Publicerat November 28, 201213 yr var det inte meningen att nya avsnittet skulle kommit upp på jaktfilm.se igår direkt efter programmet? Det stod på deras FB-sida att de hade något tekniskt strul, så filmen skulle inte vara uppe förens torsdagkväll!
Publicerat November 28, 201213 yr var det inte meningen att nya avsnittet skulle kommit upp på jaktfilm.se igår direkt efter programmet? Kommer tydligen på torsdag pga. tekniskt strul......
Publicerat November 28, 201213 yr Någon som vet var man kan jaga toppfågel i "betaljaktsform" med eller utan guide?
Publicerat November 28, 201213 yr Någon som vet var man kan jaga toppfågel i "betaljaktsform" med eller utan guide? På statens mark oven odlingsgränsen kan du lösa jaktkort per dygn. Kostar 250/dag.
Publicerat November 28, 201213 yr På statens mark oven odlingsgränsen kan du lösa jaktkort per dygn. Kostar 250/dag. Soft! Tack för tipset.
Publicerat November 28, 201213 yr Kolla på jägarförbundets hemsida efter "Någonstans att jaga" där har du mängder med marker. inatur.se
Publicerat December 19, 201213 yr tyckte det var ett ganska coolt avsnitt har aldrig sätt ståndskall på mårdhund med gråhund !
Publicerat December 19, 201213 yr tyckte det var ett ganska coolt avsnitt har aldrig sätt ståndskall på mårdhund med gråhund ! Det har jag...
Publicerat December 19, 201213 yr Var du rent av med och jagade med Ekberg när det filmades? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 19, 201213 yr Var du rent av med och jagade med Ekberg när det filmades? Sent from my iPhone using Tapatalk Jagade? Stod i vägen för kameran
Publicerat December 19, 201213 yr Hehe, tyckte jag kände igen en av Ålänningarna... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 19, 201213 yr "Ett litet påpekande till de större kanalerna i TV-världen. Jaktlust i TV4 Sport hade igår fler tittare än något av programmen i följande kanaler. TV4 Komedi, TV4 Fakta, TV4 Fakta XL, TV4 Film, TV4 Guld, TNT, TLC, TV 10, TV 11, Kunskapskanalen, SVT24,National Geographic, Cartoon network, Disney XD, Disney Channel, Nickelodeon, Eurosport, Discovery och MTV. Kanske är dags för de större kanalerna att inse att jakt faktiskt är ganska populärt?" Skrev de på sin Facebooksida tidigare idag
Publicerat December 19, 201213 yr "Ett litet påpekande till de större kanalerna i TV-världen. Jaktlust i TV4 Sport hade igår fler tittare än något av programmen i följande kanaler. TV4 Komedi, TV4 Fakta, TV4 Fakta XL, TV4 Film, TV4 Guld, TNT, TLC, TV 10, TV 11, Kunskapskanalen, SVT24,National Geographic, Cartoon network, Disney XD, Disney Channel, Nickelodeon, Eurosport, Discovery och MTV. Kanske är dags för de större kanalerna att inse att jakt faktiskt är ganska populärt?" Skrev de på sin Facebooksida tidigare idag Visst är det skumt att när jakt o fiske program drar många tittare så vill endå inte typ tv4 lägga såna program på en tid och i kanalar som nås av alla. Fattar endå inte varför inte typ SVT visar mer jakt o fiskeprogram. Jag tror att detta beror på att TV4 och Svt är rädda för att stöta sig med mp och v. Kanske dags att börja maila SVt och Tv4 och föra fram sina önskemål och åsikter. Alla är inte intreserade av Farmen eller Bonde söker fru.