Publicerat November 16, 201213 yr Det sitter en gammal Aimpoint på min nya drilling från slutet av 80 talet. Vet ej vad modellen heter o tänkte nu skjuta in den efter den stått i vapenskåp sedan 93. Batterierna var urplockade så nu vet jag inte vilken typ av batterier jag ska ha. Någon som vet? Bifogar en dålig bild på siktet..
Publicerat November 16, 201213 yr Författare Nope, tyvärr var det inte så enkelt. Det är såna där tunna fulingar.. :-\
Publicerat November 16, 201213 yr Här kan du hitta information om vilket batteri du ska ha till din gamla aimpoint! http://www.aimpoint.com/products/discontinued-sights/
Publicerat November 16, 201213 yr Författare Kikade precis på den sidan men hittar inte vilken modell jag har med hjälp av bilderna. Suck:-( Får bege mig iväg till någon jaktbutik i morgon bitti verkar det som..
Publicerat November 16, 201213 yr Författare Tack för tipset. Åker förbi nån affär o ser om det fungerar. 2st i den eller?
Publicerat November 16, 201213 yr Tycker att det är väldigt likt ett Aimpoint 3000, förutom "påslagnings knappen" kan ju vara en gamal modell av dom. Mitt 3000 är det CR 1/3N
Publicerat November 16, 201213 yr DL/CR1/3N är det. Finns på närmaste Clas Ohlson, 36-4119 heter de och 59:- kostar de. Det går också med två stycken LR/SR44 om det är panik. -- Mats