Hoppa till innehåll

svårflörtad grävling


marcus.söderlund

Recommended Posts

Undrar vad ni andra kör med för o få in grävling i fälla? Kört med ägg o flytande honung förut med bra resultat men denne sak vill sig inte bli fångad. Fullt normalt för de hade ju inte jag heller velat men denne individ har inte så mkt o välja på. Antingen fälla eller kula i friheten. Han är dock sent ute o jag är trött om natten!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undrar vad ni andra kör med för o få in grävling i fälla? Kört med ägg o flytande honung förut med bra resultat men denne sak vill sig inte bli fångad. Fullt normalt för de hade ju inte jag heller velat men denne individ har inte så mkt o välja på. Antingen fälla eller kula i friheten. Han är dock sent ute o jag är trött om natten!

Hej testa trapperns doftlockmedel, han har ett bra utbud. Gå in på www.trappern.se så kan man beställa från hemsidan, billigt och bra. Och så fungerar det också

Lycka till!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fågel brukar funka bäst för mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte lockande o beställa hem även om det kanske funkar bra. Så en vanlig fågel då. Får ut o plocka någon av gårdens duvor o lägga in då. Detta va mig tamefan den mest svårflörtade grävlingen jag varit med om :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I början gick det trögt för mig också, var inte först jag flyttade den till ett mer naturligt ställe jag började fånga.. I början var det sirap och honung som gällde och det är ju att rekommendera istället för att hålla på med en massa illaluktande prylar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fällan är väl insmetad med det mesta äkliga som går o uppbringa o därbland blod från ett flertal arter. Fällan står så onaturligt den kan. Precis i gränsen till en villatomt i en naturlig öppning mellan buskarnas grövre stammar. Nämligen så att grävlingen går in i trädgården o håller sig där på natten o förstör gräsmattan. Så där fällan står nu är där den bör gå in på tomten misstänker jag om den nu inte går genom den ljuslagda infarten som går igång med hjälp av en rörelseavkännare.

Fan så märklig grävling. Letat efter grytet bra länge men inte hittat trots längre vistelse inne på grannmarkerna självfallet utan bössa då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den första jag fångade var av ren slump, orkade inte bära in den när jag skulle flytta den utan ställde den mitt framför garaget och tom var den men på morgonen efter så låg det en stackare i ::D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha ibland ska man fan ha tur ;)

Ska gegga in flera saker på fällan imorgon o se till så den lockar ordentligt. Ska sätta ut åtelkamera på en åtel 700m därifrån. Tror inte den går åt det hållet men finns annat skoj där oxå så man får chansa.

Vill ha denna grävling då de hade varit roligt för kompisens unghund o få lukta lite på den :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr ingen möjlighet till det på den platsen men smart tips. Funkar ju förträffligt bra för minkarna o mård iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fick själv det tipset för nån månad sen tyvärr så hann min motståndare avsluta sin raid innan jag fick tag i ett lämpligt nät men men nästa år så kommer han få sitta i buren om jag bara sköter mina kort rätt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...