Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaha då var det slut med hundjakten i år

Featured Replies

Publicerat

Förra lördagen hade vi varg inne i såten på älgjakten, i går sågs 2 vargskrällen ca 5km från vårt jaktområde. Tyvärr finnspetsarna men nu är det slutjagat tills vi får spårsnö, hoppas det bara kommer nån cm så det går att spåra före släpp, annars är det helt slut :verymad::sad:

Publicerat

Förra lördagen hade vi varg inne i såten på älgjakten, i går sågs 2 vargskrällen ca 5km från vårt jaktområde. Tyvärr finnspetsarna men nu är det slutjagat tills vi får spårsnö, hoppas det bara kommer nån cm så det går att spåra före släpp, annars är det helt slut :verymad::sad:

Förbannat
Publicerat

det är deppigt var jagar du ?själv jagar jag i källsjön såg vargspillning med rådjurshår ?.olustigt släppa hundar nu har själv en hamiltostövare .jag vet hur det känns .
Publicerat

Ser det som en fördel så länge det inte är spårsnö...
Publicerat
  • Författare

Jag jagar sydost om Ånge, ser oxå en del fördelar med 0 snö, men det är så svårt att vara på rätt ställe :verymad:

Publicerat

Kring Ljungaverk?

Lite puder är välkommet. Men inte mer, vill att kylan ska krypa ner i marken så vi slipper krypen till sommaren(fästing mm)

Publicerat
  • Författare

Ett par mil väster om Ljunga, verkar som om gamla Naggenreviret börjar vakna till liv igen, vilket Gud förbjude.

Publicerat

Tråkigt! :(

Publicerat

Tråkigt att även ni ska drabbas av Varg.

Publicerat

Beklagar! :sad:

Publicerat

tråkigt de där..

Är det på södra eller norra sidan om Ljunga du jagar? Jagar själv uppe vid jämtgaveln nämligen

Publicerat
  • Författare

Södra sidan, vargarna har nog hittat gamla Naggenreviret :verymad: Jagar du med Henrik Persson?

Publicerat

Södra sidan, vargarna har nog hittat gamla Naggenreviret :verymad: Jagar du med Henrik Persson?

Jo de verkar inte bättre än så tyvärr :/

Nej vet inte vem det är ens, jagar på näset om det säger dej nånting?

Publicerat
  • Författare

Näset Erikslund?

Publicerat

Näset Erikslund?

Ja precis:)

Publicerat
  • Författare

Jag jagar på Parteboda, nästan bara ett stenkast mellan :smile:

Publicerat

Misstänkt vargskit på hemmamarken. Blir spännande och se om renarna eller vargen får leva.....

Känns som jag har mindre problem med ren...

Publicerat
  • Författare

Kias Husse var i jämtland jagar du, har själv jakt väster om Persåsen, men det är ju ett grått odjur som far och stryker kring där oxå.

Publicerat

Öster om Näckten, direkt efter gränsen Berg-Östersund-Bräcke på Bräcke sidan....

Vi har de senaste åren haft någon gråben som gått igen marken någon eller några gånger/år. Tidigare i höst hittade vi vargskit sen i våras/sommras på marken. För 2 år sedan hade en passare gråben på passet under oktoberjakten. För 3 år sedan hade i skyddsjakt på en tik som sköts en liten bit utanför våran mark. I våras var det 4 olika som var synliga parvis samtidigt på varsin sida om en sjö kring min mark.

Publicerat

Man ska nog inte hoppas för mycket på det där med spårsnö...

1) Ligger de på en älg rör de sig inte mycket, du ser inga spår men de finns där

2) Om det är varg som söker upp så går de ju lätt in i det område du spårat av

3) Om du ser spår som inte är färska, om de är 2 veckor eller kanske 1 månad gamla, vad gör du då? Jagar?

Har i flera år jagat med hund i Sveriges kanske vargtätaste område, och anser att det är omöjligt att jaga säkert. Visst, spåra av kan man ju göra, det gör jag med iden mån man kan, men som sagt, hur mycket får man egentligen veta?