Publicerat November 18, 201213 yr Hej på er! gick snarkurs i vintras och får nu fånga räv i fotsnara så tänkte börja och prova att lägga ut någon snara den här vintern. Men jag har noll erfarenhet inom denna jaktform och behöver tips från er som är erfaren inom detta. Vilken tid på året det är bäst. Är nämligen ledig i december och hoppas på snö så rävarna börjar gå samma spår. Brukar ni ha åtlar på skogarna och placera ut snaror så? handskarna ni använder, låter ni dom ligga ute för att minska vittring eller hur gör ni? vad använder ni för snara? har hört om lulesnaran men finns det andra också? kom med alla tips ni har, Mvh Mickel!
Publicerat November 18, 201213 yr Finns Jan catcher. Och åbergsnaran men tycker lulesnaran är bäst och enklast. Sen finns även andra som ej är godkända i Sverige . I början använde jag speciella handskar mm men nu kör jag bara med mkt unggran å gnuggar utav bara tusan. Lägger snaran snabbare och inte lika noga att det ska bli supersnyggt då började även resultaten komma. Lycka till
Publicerat November 19, 201213 yr Författare Tackar! jag tror det blir lulesnaran men jag hittar ingen sida man kan beställa den på? bara nr man kan ringa