Hoppa till innehåll

Mätt schäfer!


Tjörnbon

Recommended Posts

I går sköt jag en bock på drev , den hängdes upp i föräldrarnas öppna maskin garage/loge.

När de kom ut i hallen imorse så stod det en stor schäfer och tuggade på det :ohmy: den ryckte och slet medan Farsan hoppade i brallorna men när han kom ut och ryade så drog den som en avlöning!

Kvar hängde min bock ,ett framben fattigare och det andra frambenet svårt tuggat :dry:

Vi hade en misstanke på vilken hund det var fråga om så jag åkte dit ikväll och hörde mig för.

Ägaren var medveten om att hunden rymt på morgonen och erbjöd sig betala för det förstörda köttet , dock verkar det inte som han tänker hålla hunden kopplad i fortsättningen heller (den sprang lös på hans gård när jag kom körande!!).

Om den kommer tillbaka , vad bör vi göra då??

Hunden verkar vara en go familjehund men jag vet flera knattar hemmavid som hade gjort ner sig om den ville komma fram och leka med dem! den är ju huvudet högre än dem.

Säkert kan vi koppla den men ska man bara ringa ägaren och låta Cirkusen starta på nytt igen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det blir ett problem med att hunden är lös på er gård så skulle jag efter att ha försökt vara diplomatisk två-tre gånger (beroende på bemötande) koppla upp hunden och köra in den till närmsta polisstation.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag misstänkte att det skulle vara förfarandet.

2-3 ggr börjar det inte bli läge för inforsling vid gång 2 egentligen.

De får väl inte vara lösa alls?

Inte för att jag tänker på det viset men om man skulle vara petig.

Är inte jättenöjd över att han är lös, ett av 2 vad jag tror är Lorivna rådjur låg bara 150-200m från hans gård , jag kan ju haft fel i antagandet på det senaste eftersom jag inte kunde se några tandavtryck i den helt söndertuggade halsen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det blir ett problem med att hunden är lös på er gård så skulle jag efter att ha försökt vara diplomatisk två-tre gånger (beroende på bemötande) koppla upp hunden och köra in den till närmsta polisstation.

Fel. Man kör den inte till närmsta polisstation...

-- Mats

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kl 0800 i morse ringde polisen om ett trafikrå.

Det hänger urtaget uppe i skogen vid åteln strax brevid en väg där det brukar vara brukshundsfolk.

Hoppas de inte käkat på mitt roadkill... det var alldeles helt, bara en smäll på kinden hade det fått...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...